سیاه نمایی صدا و سیما عیله عادل فردوسی پور ادامه دارد؟ + فیلم

«علی عسکری» رئیس سازمان صدا و سیما در یک مصاحبه قول داد که عادل فردوسی پور در شبکه سه می ماند در نهایت این اتفاق رخ نداد. شایعاتی وجود دارد که شبکه ورزش از فردوسی پو خواسته پلتفرمی ارائه دهد که نشان دهد برنامه فوتبال 120 یک میلون بیننده پای تلوزیون می آورد که این موضوع توسط معاون شبکه ورزش تکذیب شد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل فردوسی پور پس از جدایی از شبکه سوم سیما برنامه اش را از دست داده است، اما مخاطبانش هنوز اورا دوست دارند و منتظر بازگشت او به قاب تلوزیون هستند. برای ماندگار شدن نیاز به کار خارق العاده نیست همین که چهره واقعی‌ات درست و رفتارت صادقانه باشد، کافی است تا از یادها پاک نشوید.

ماه‌ها از جمع شدن برنامه نود عادل فردوسی پور می گذرد، آن روزهای اول که به دستور علی فروغی مدیر جوان و بلند پرواز شبکه سه به چندین قسمت از برنامه نود به بهانه های واهی اجازه پخش داده نشد، شایعات داغی چه در داخل و چه در خارج سازمان صدا و سیما در مورد جمع کردن دکور این برنامه ورزشی، مردمی و محبوب وجود داشت، که همه نگران بودند.

 جلسه علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما در رابطه با حضور عادل در قابت تلوزیون به اتمام برسد و خبرنگاران از او در مورد عدم پخش ناگهانی و بی دلیل برنامه نود بپرسند که آیا عادل فردوسی پور در خانه خود (صدا و سیما) باقی می ماند؟ و برنامه نود ادامه پیدا می کند؟ آقای رئیس پاسخ داد: بله عادل می ماند و کار می کند.

اما طولی نکشید که مردم متوجه شدند حرف های آقای رئیس برای فرار از دست خبرنگاران بود و هر  آنچیز که گفته شده بود اجرا نشد.  پس از آن مصاحبه، نه تنها عادل به خانه اش برنگشت بلکه دستور دادند دکور برنامه ای (برنامه 90) که 20 سال برایش زحمت کشیده جمع کنند. هیچکس نفهمید چرا و به چه دلیل؟ هیچکس متوجه نشد چرا آقای رئیس در آن زمان پاسخ شفافی در این زمینه نداد!

اما در حال حاضر که برنامه نود و عادل از شبکه سه رانده شده اند، مدتی است که شایعه شده مسئولان سازمان صدا و سیما و شبکه ورزش به عادل دستور داده اند پلت فرمی ارائه کند که ثابت کند برنامه فوتبال 120 یک میلیون بیننده دارد وگرنه این برنامه هزینه اضافی روی دست سازمان است.

پس از انتشار خبر پلتفرم یک میلیونی برای برنامه تلوزیونی فوتبال 120،  «احسان شیعه» مدیر شبکه ورزش در مصاحبه ای اعلام کرد" اساسا سازمان صداوسیما برای اطلاع از آمار بینندگان برنامه‌ها سازو کارهای تخصصی خود را دارد و هیچ شبکه‌ای از تهیه‌کنندگان خود نمی‌خواهد تا تعداد بینندگان برنامه‌اش را مشخص کند. برنامه «فوتبال 120» نیز بر اساس آخرین نظرسنجی‌های معتبر، جزو 10 برنامه پربیننده‌ تلویزیون قرار دارد و لذا خبر درخواست شبکه ورزش از آقای فردوسی پور برای اثبات میزان بینندگان این برنامه از اساس دروغ است."

ولی همانطور که رئیس سازمان صدا و سیما قول داده بود عادل می ماند ولی چند ماه بعد او را از شبکه سه بیرون کردند، حالا هم نمی شود از حرف های مدیر شبکه ورزش که زیر مجموعه شبکه سه است، اطمینان حاصل کرد که عادل را در شبکه ورزش و آخرین سنگرش که فوتبال 120 است حفظ می کنند یا خیر.

حاشیه ها برای فردوسی پور تمامی نداشت و در هفته گذشته رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه نسبت به محدودیت‌های ایجاد شده برای عادل فردوسی‌پور انتقاد کرد و نوشت: "در حال حاضر عادل فردوسی‌پور نه تنها اجازه اجرای زنده در هیچ یک از شبکه‌های تلویزیون را ندارد و حتی گزارش بازی‌های فوتبال نیز از او گرفته شده است، بلکه شواهد متعددی نشان می‌دهد که امکان اجرای زنده وی در آی‌پی‌تی‌وی‌ها و فضای مجازی نیز به‌صورت غیررسمی ممنوع شده است."

اما این روزها  عجیب جای عادل فردوسی پور و برنامه نود خالی است، این روزهایی که مدیران ناکاربلد ورزش کشور  فوتبال را به سمت نابودی کشانده اند. از ویلموتس گرفته که معلوم نیست چرا در این وضع اقتصادی و ارز گران، با او قرارداد سه میلیون یورویی بستند و دست آخر بدون توافق دست همه را در پوست گردو گذاشت، آن از دنیزلی که از ایران به بهانه بی برنامه‌ بودن مسئولان رفت، آن هم از استراماچونی سرمربی تیم فوتبال استقلال که سر به ‌جانش کردند تا مجبور شد از کشورمان برود تا آن اتفاقات عجیب در روز بازی استقلال و پیکان به وجود بیاید. شاید برنامه نود اگر فعالیت می کرد تا حدودی از این بی برنامگی مدیران ورزشی کشور در انظار عمومی گره گشایی می کرد.

هرچند خبرهایی وجود دارد مبنی براینکه مشاور رییس جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خواستار بررسی مجدد موضوع عادل فردوسی‌پور و برنامه نود در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما شد. این نامه در تاریخ ۱۰ آذر ماه برای رییس شورای نظارت ارسال شده‌است.

حسام‌الدین آشنا با اشاره به آغاز برنامه هت‌تریک مزدک میرزایی در شبکه ایران اینترنشنال و عدم تدبیر مناسب مدیران رسانه ملی در رقیب‌سازی نوشته است: "برنامه هت‌تریک با توجه به خلا ایجاد شده در شبکه سه، می‌تواند مخاطبی گسترده جذب کند؛ این درحالی است که با وجود برنامه ۹۰، سال‌ها هیچ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبانی توان رقابت با آن را نداشت، اما در اسفندماه ۱۳۹۷ با بی‌تدبیری مدیران سازمان صداوسیما، بدون ارائه هیچ ادله مشخصی، بهترین برنامه تلویزیون از نگاه داوران جشنواره جام جم و بهترین برنامه تلویزیون از نگاه مخاطبان، تعطیل شد و یکی از بهترین برنامه‌سازان و مجریان تلویزیون خانه‌نشین شد."

آشنا نسبت به عملکرد شورای نظارت و سیاسی‌کاری این شورا در موضوع تعطیلی برنامه نود انتقاد کرده و گفته است: "متاسفانه در وقوع این اتفاق، عملکرد شورای نظارت بر سازمان صداوسیما هم تسهیل کننده بود. ناکارآمدی این شورا و اتخاذ رویکردسیاسی در برابر تعطیلی برنامه ۹۰، به تصمیم غلط مدیران سازمان مشروعیت بخشید."

نماینده رییس جمهور در شورای نظارت در پایان این نامه خواستار بررسی مجدد موضوع تعطیلی برنامه نود و حذف عادل فردوسی‌پور شده‌است: "مستدعی است دستور فرمایید با توجه به نامشخص بودن دلایل حذف مجری و تعطیلی برنامه ۹۰، وارد آمدن صدمه جدی به اعتبار رسانه ملی و اعتماد مخاطبان به این سازمان، افت کیفی گزارشگری فوتبال در شبکه سه و شبکه ورزش، ناموفق بودن برنامه «فوتبال برتر» و آغاز یک برنامه آلترناتیو در شبکه ایران اینترنشنال، بار دیگر موضوع عادل فردوسی‌پور و برنامه نود در دستور کار شورای نظارت بر سازمان صداوسیما قرار گیرد."

به گزارش ایمنا، با توجه به انتقاد برخی از سیاسون و جامعه ورزشی به علت تعطیلی بی مورد برنامه نود، قرار شده است تا در رابطه با برنامه نود در شورای نظارت بر صداوسیما تصمیم گیری شود.

کد خبر 400523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.