اولین گام برای تشکیل دیوان محاسبات شهری/ مردم فساد شهرداری را گزارش دهند

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: هفته گذشته تشکیل معاونت محاسبات و پایش شورای شهر با ابلاغ رئیس شورا انجام شد که گام اول برای تشکیل دیوان محاسبات شهری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا مجید فراهانی در نشست خبری خود با موضوع "روز جهانی مبارزه با فساد" اظهار کرد: نتایج نظرسنجی‌ها حاکی است که بعد از مسائل آلودگی و ترافیک برخورد با فساد در شهرداری تهران مطالبه به حق مردم از شورای شهر تهران است.

وی با بیان اینکه شهرداری کلانشهرها از جمله نهادهایی است که مردم خواهان مبارزه با فساد در آن‌ها شده‌اند، افزود: اعتماد مردم به مدیریت شهری و تامین منابع مالی شهر توسط آن‌ها در صورت مبارزه با فساد تحقق پیدا خواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و کاهش فساد اداری مهمترین وعده شورای پنجم بود، تصریح کرد: تشکیل سامانه شفافیت و ارائه اطلاعات قراردادهای شهرداری و ثبت حقوق و دستمزدهای کارمندان شهرداری در سامانه از اقدامات در این زمینه است.

وی با بیان اینکه خود را ملزم به ارائه گزارش اسناد مالی تهیه شده به قوه قضاییه کردیم، خاطرنشان کرد: اکثر تخلفات از آنجایی رخ می دهد که سند بودجه‌ای شهرداری کنار گذاشته شده و مدیران سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

فراهانی ادامه داد: هفته گذشته تشکیل معاونت محاسبات و پایش شورای شهر با ابلاغ رئیس شورا انجام شد که گام اول برای تشکیل دیوان محاسبات شهری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با گزارش‌های خود از وقوع فساد، شورای شهر را برای نظارت و افزایش شفافیت یاری کنند، اضافه کرد: اگر ما به دنبال شهرداری منضبط و قابل اعتماد هستیم باید به تقویت حراست و بازرسی و نظارت شورای شهر تهران بپردازیم و به سمت تغییر فرایندها و مکانیزه کردن فرآیندها برویم.

کد خبر 400521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.