مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه با کمک دانشگاه رازی و در راستای گردآوری، ساماندهی و داده‌پردازی اسناد تاریخی شهر کرمانشاه تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست هم‌اندیشی مدیران حوزه فرهنگی شهرداری با اعضای هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه رازی و انجمن تاریخ ایران با حضور «مهدی عبدالمالکی»  معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، مدیران حوزه فرهنگی شهرداری، «بهرامی» رئیس گروه تاریخ دانشگاه رازی، اعضای هیئت علمی و نمایندگان انجمن تاریخ ایران در محل فرهنگسرای گل نرگس کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست بر ایجاد انجمن تاریخ شهر و تاسیس مرکز اسناد شهرداری کرمانشاه تاکید شد و طی تفاهم‌نامه‌ای شهرداری و دانشگاه تعاملات خود را در جهت ترویج و هویت فرهنگی شهر از نگاه تاریخ و کمک به کرمانشاه‌شناسی افزایش دادند.

تشکیل انجمن تاریخی شهر و برگزاری نشست‌های پیرامونی آن در فرهنگسراها، شناسایی مفاخر، ارائه کلاس‌های آموزش تاریخ شهر در فرهنگسراها و تاکید بر لزوم آموزش کودکان و نوجوانان از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در راستای گردآوری، ساماندهی داده‌پردازی اسناد تاریخی شهر کرمانشاه، مقرر شد با کمک دانشگاه، مرکز اسناد شهرداری تاسیس شود و در قالب یک مرکز، مطالعات و هویت تاریخی شهر بررسی و گردآوری شود.

برگزاری رویدادهای علمی و اجرایی و مشارکت در زمینه برگزاری کنگره ملی تاریخ‌دانان در سال ۹۹ به میزبانی کرمانشاه از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از دیگر مباحث این نشست بود.

در راستای ایجاد بانک اطلاعات فرهنگی و تاریخی شهر، دانشگاه جهت تکمیل طرح هویت محلات ۸۸ گانه شهر کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌هایی نظیر پایان‌نامه‌ها ورود می‌کند که ۳۰ محله شهر کرمانشاه در بافت تاریخی قرار دارد.

کد خبر 400517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.