اعطای تسهیلات دولتی برای گازسوز کردن خودروها

مدیرکل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شورای اقتصاد با اجرای طرح حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی سوخت یک میلیون و ۴۶۴ هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون تاکسی، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به سی ان جی (گازسوز) موافقت کرده است.

به گزارش ایمنا، مرضیه حصاری اظهار کرد: شورای اقتصاد به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (مصوب ۱۳۹۴) و آیین‌نامه اجرایی آن و اصلاحیه‌های بعدی، بنا به پیشنهاد ۲۵ خرداد سال جاری وزرات نفت ضمن تأیید و تصویب گزارش توجیهی فنی، اقتصادی و زیست محیطی طرح حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی یک میلیون و ۴۶۴ هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون(تاکسی)، وانت و مسافربرشخصی بنزینی به سی ان جی سوز، با اجرای آن موافقت کرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با اولویت تبدیل سامانه سوخت‌رسانی وانت‌بارهای شخصی ساماندهی شده که پروانه فعالیت از شهرداری‌های کشور و یا کارت هوشمند فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت کرده‌اند، اجرایی خواهد شد.

حصاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت تولید تولیدکنندگان مخزن «سی ان جی» در کشور، تا پایان سال‌ جاری بیش از یک‌هزار دستگاه خودرو به سامانه «سی ان جی» سوز تجهیز شوند و این طرح با اعطای تسهیلات ویژه بلاعوض از سوی وزارت نفت و ارایه آن از طریق بانک‌های عامل عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع تبدیل خودروهای بنزینی در حال تردد به دوگانه سوز و همچنین تولید خودروهای دوگانه سوز ارتباط نزدیکی با قیمت عمومی کالاهای، سطح خدمات حمل و نقل عمومی و میزان رضایت‌مندی شهروندان به خصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه از خدمات شهری دارد، گفت: این طرح به منظور جلوگیری از افزایش نرخ خدمات از قبیل حمل‌ونقل بار و مسافر و همچنین کاهش هزینه‌های اقشار متوسط و ضعیف در سطح ملی انجام‌ می‌شود و تا کسب نتیجه کامل در دست پیگیری خواهد بود.

مدیرکل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: اقدامات انجام‌شده در این زمینه تاثیر بسزایی در شرایط اقتصادی کنونی داشته و به ‌وسیله آن تا حد امکان می‌توان هزینه‌های حمل‌ و نقل اعم از بار و مسافر را کاهش داد.

وی ادامه داد: متقاضیان باید نسبت به ثبت نام در سامانه «IRNGV» وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند که پس از اولویت بندی، پیامک نوبت دهی و آدرس یکی از کارگاه‌های تبدیل مجاز وزارت صنعت، معدن و تجارت که در آنها نماینده سازمان بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد حضور دارد، ارسال خواهد شد.

حضاری افزود: مالکان بر اساس پیامک ارسال شده به کارگاه‌های مربوطه مراجعه و پس از تبدیل، برای آنها گواهی سلامت سامانه سوخت‌رسانی خودروهای دوگانه سوز تبدیلی صادر خواهد شد و بر این اساس ضمن تعویض اسناد شناسایی خودرو توسط پلیس راهور برای جلوگیری از مشکلات معاینه فنی خودرو و نقل و انتقال کارت سوخت خودرو نیز تعویض خواهد شد.

حصاری گفت: بر اساس مصوبه ۲۵ اسفند سال ۹۷ هیات وزیران، کلیه جایگاه‌های سوخت «سی ان جی» کشور هوشمندسازی شده و از طریق اتصال به سامانه سیمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) و سامانه اطلاعات خودرو پلیس راهور، خودروهایی که خارج از فرآیند مشخص شده و در کارگاه‌های غیر مجاز تبدیل شوند مجاز به سوخت‌گیری نخواهند بود و بر این اساس تنها خودروهایی که در کارت مالکیت آنها عبارت دوگانه‌سوز یا دوگانه‌سوز تبدیلی درج شده مجاز به سوخت‌گیری خواهند بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 400510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.