اسباب‌بازی‌های هوشمند امنیت کودکان را تهدید می‌کند

محققان امنیتی هشدار می‌دهند که اسباب بازی‌های هوشمند قابل اتصال به اینترنت، آسیب‌پذیری‌هایی برای کودکان استفاده کننده دارد که باعث می‌شود در معرض خطر قرار بگیرند.

به گزارش ایمنا، این اسباب بازی‌ها به علت قابلیت ارتباط با شبکه‌های ارتباطی و از جمله اینترنت به افراد غریبه امکان می‌دهند کودکان را مشاهده کرده، با آن‌ها صحبت کنند و سوء استفاده‌های مختلفی را به عمل آورند. پژوهشگران آمریکایی معتقد هستند دولت این کشور باید هر چه سریع‌تر قوانینی را به تصویب برساند تا شرکت‌های سازنده اسباب بازی‌های هوشمند موظف شوند بعضی استانداردهای امنیتی را در زمان تولید این محصولات رعایت کنند.

بررسی هفت گروه از اسباب بازی‌های هوشمند قابل اتصال به اینترنت که توسط شرکت‌های آمازون، آرگوز، جان لویز و اسمیت به فروش می‌رسد، نشان می‌دهد تمامی آن‌ها در برابر حملات هکری آسیب پذیر است. به عنوان مثال یک واکی تاکی مشهور به نام "کیدی گیر" که برای ارتباط بی‌سیم کودکان از فاصله حداکثر ۲۰۰ متری به کار می‌رود، قابل هک‌شدن است و افراد غریبه از این طریق می‌توانند با کودکان صحبت کرده و آن‌ها را آزار کرده یا بترسانند.

همچنین میکروفون‌های اسباب بازی "کارائوکه" به علت ضعف سیستم بلوتوث قابل هک شدن است و هکرها از طریق آن‌ها می‌توانند پیام‌های ضبط شده خود را برای دیگران پخش کنند. بنابراین ضروری است والدین از خرید چنین اسباب بازی‌هایی خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 400497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.