ضرورت توسعه گردشگری شهری با مشارکت بخش خصوصی

شهردار سمنان گفت: بخش خصوصی می‌تواند نقش پررنگی در توسعه گردشگری شهری داشته باشد .

به گزارش خبرنگار ایمنا از سمنان، سیدمحمد ناظم رضوی در جلسه هماهنگی پژوهشی حوزه گردشگری و کویرگردی با حضور مدیران و اساتید دانشگاه این شهر با بیان اینکه بر اساس سندهای بالادستی و افق‌های پیش‌رو مهم‌ترین اولویت توسعه شهر، گردشگری است، اظهار کرد: تجربیات شهرهای یزد و کاشان نشان می‌دهد بخش خصوصی می‌تواند نقش پررنگی در توسعه گردشگری شهری داشته باشد. 

وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران تاثیر زیادی در رونق گردشگری شهری دارد و شهرداری تلاش می‌کند در زمینه دریافت عوارض و مجوزها پشتیبان سرمایه‌گذاران این حوزه باشد .

شهردار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه سمنان عنوان کرد: نقش پژوهش در شناسایی زمینه‌ها، تعریف فعالیت‌ها و موضوعات سرمایه‌گذاری بسیار مهم است . 

ناظم‌رضوی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری باغات شهر سمنان می‌تواند در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: ایجاد واحد مدیریت امور گردشگری در شهرداری سمنان، اهتمام این شهرداری را در توسعه گردشگری شهری نشان می‌دهد . 

وی به نقش پژوهش در حوزه کویرگردی اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی سمنان به تهران، سهم این شهر در سفرهای گردشگری مردم در استفاده از جاذبه‌های کویری بسیار اندک است، البته وجود عوارض طبیعی مانند رودخانه‌های شرقی و غربی، کمبود امکانات کنترل بحران و سرویس‌های گردشگری کویر نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

کد خبر 400496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.