اعطای تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان در حمایت کالای ایرانی

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان درباره اقدامات این بانک در حمایت از صنایع دستی و کالای ایرانی، گفت: براساس تفاهم انجام گرفته با شرکت فرش به خریداران تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون انتظار تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اسفندیاری در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایمنا، با بیان اینکه این بانک اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در کشور بوده و سهامداران اصلی آن را ۱۰ بانک بزرگ کشور تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این بانک که در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده است اکنون از نظر زیرساخت و  خدمات الکترونیکی جزو بانک‌های به روز کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این بانک با در اختیار داشتن ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور و ۳۲ بانک در استان اصفهان به صورت تخصصی در امر قرض‌الحسنه فعالیت دارد که از جمله‌ مزیت‌های رقابتی آن بشمار می‌رود.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت این بانک به نحوی چشمگیر بوده است که در سال گذشته توسط نشریه "Banker" به عنوان سومین بانک جهان اسلام شناخته شد؛ همچنین به دلیل تنوع طرح‌ها و فعالیت چشمگیر آن در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، جایزه نخبه اقتصادی توسط سازمان اقتصاد اسلامی به این بانک تعلق گرفت.

اسفندیاری اضافه کرد: سرمایه ثبتی این بانک در راستای تقویت وام دهی قرض الحسنه از ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال گذشته به ۲۵ هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این بانک با فعالیت‌های خود نقش مهمی در اقتصاد خرد و متوسط جامعه ایفا می‌کند و در تعامل با بنیاد ملی برکت، صندوق امداد ولایت و کمیته امداد امام به منظور اختصاص تسهیلات، در تلاش برای کمک به مشاغل خرد و حتی خانگی است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان با بیان اینکه این بانک در حال حاضر هشت میلیون مشتری در سراسر کشور دارد، گفت: از بدو تاسیس تاکنون شش میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده؛ این مقدار در سال گذشته یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره و در سال جاری با هدفگذاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره، یک میلیون و ۳۰۰ هزار فقره با میانگین ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان پرداخت شده است؛ البته با روند حاضر پیش بینی می‌شود تا پایان سال تا سقف دو میلیون تسهیلات قرض الحسنه در کل کشور پرداخت شود.

اسفندیاری درباره وام‌های اشتغال تصریح کرد: وام‌های اشتغال‌زایی عمدتا در مناطق کم برخوردار به ویژه مناطق مبتلا به خشکسالی و به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. همچنین از آنجا که اجرای این طرح با همکاری بنیاد برکت است، این بنیاد در مرحله فروش محصول نیز نظارت دارد.

وی ادامه داد: در راستای بهینه‌سازی مسکن فرسوده و تولید مسکن روستایی مقاوم در مقابل بلایای طبیعی نیز با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلاتی به واجدین شرایط تعلق می‌گیرد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان درباره حمایت از صنایع دستی و کالای ایرانی گفت: در طرح حمایت از کالای ایرانی براساس تفاهم انجام گرفته به خریداران تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون انتظار پرداخت می‌شود.

اسفندیاری افزود: وام ازدواج جوانان نیز در این بانک با آسان‌ترین روش ضمانت گیری و بدون نوبت در کمتر از یک هفته انجام می‌شود.

وی درباره طرح همیاران این بانک نیز اظهارکرد: جرقه طراحی و اجرای این طرح توسط یک خانواده مصیبت دیده زده شد و این خانواده تصمیم گرفت تا پس‌انداز خود را به افراد نیازمند در قالب تسهیلات پرداخت کند. در همین راستا این بانک با طراحی صندوقی برای جذب سرمایه از سوی خیرین و نیکوکاران به افراد نیازمندی که نمی‌توانند به دلیل محدودیت مالی یا ضرورت دریافت وام در صف انتظار بمانند، اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان اضافه کرد: دارایی این صندوق که توسط خیرین تامین می‌شود، یک وجه عام‌المنفعه بوده و جزو دارایی‌های بانک محسوب نمی‌شود. حتی پیش‌بینی شده است که اگر به هر دلیلی فعالیت این بانک متوقف شود این وجه به سازمان‌های خیریه انتقال داده شود.

اسفندیاری ادامه داد: این وام به افراد نیازمند در حوزه‌هایی شامل آزدی زندانیان و اشتغال آن‌ها، درمان بیماران، اشتغال جوانان و زنان بی‌سرپرست در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. به عنوان مثال افرادی که توان پرداخت مخارج بیمارستانی برای درمان بیماری را ندارند می‌توانند با درخواست تسهیلات، این بدهی را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک بدون سود ودبا کارمزد صفر تا چهار درصد عملیات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: منابع این بانک از آورده‌های سرمایه‌گذاران تامین می‌شود بنابراین با توجه به وجود تورم، این بانک به مرور سقف وام‌دهی خود را افزایش می‌دهد که این سقف در حال حاضر ۵۰ میلیون تومان است؛ رسالت بانک قرض الحسنه مهر ایران حل معضلات قشر ضعیف و متوسط جامعه است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان گفت: در این بانک سود سپرده به سرمایه‌گذاران داده نمی‌شود اما برای جبران این سرمایه‌گذاری، به این افراد امتیاز دریافت وام داده می‌شود. بر اساس محاسبات انجام گرفته افرادی که وجه خود را در این بانک سپرده‌گذاری کرده و از تسهیلات این بانک استفاده می‌کنند، می‌توانند بازدهی حدود ۲۲ درصد کسب کنند.

اسفندیاری همچنین درخصوص دریافت امتیاز تسهیلات توسط سپرده‌گذاران خاطرنشان کرد: به ازای هر یک ماه سپرده‌گذاری، امتیاز دریافت تسهیلاتی با بازپرداخت سه ماهه به مشتریان داده می‌شود.

کد خبر 400487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.