افزایش ۱۰ برابری تماس‌ها با اداره ۱۳۷

رییس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان گفت: در چهار سال اخیر تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد سحاریان صبح امروز -سه شنبه ۱۹ آذرماه ۹۸- در جمع خبرنگاران گفت: اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ به صورت شبانه روزی در سه شیفت کاری فعال و ۳۰ اپراتور در این اداره مشغول بوده و پاسخگوی تماس‌های شهروندان هستند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف اداره ۱۳۷، گفت: در مواقع بارندگی، طوفان شدید، ایامی همچون هفته پایانی آبان ماه سال‌جاری یا ایام خوشایندی مثل نوروز تعداد بیشتری از کارکنان در این اداره مشغول خدمت‌رسانی می‌شوند.

رییس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان در توضیح فعالیت واحد بازخورد این اداره، اظهار کرد: پس از دریافت جوابیه‌های تماس‌های شهروندان از سوی مناطق، با شهروندان تماس گیرنده ارتباط برقرار می‌شود و میزان رضایت‌مندی آنها بررسی می شود.

وی با بیان اینکه تماس‌ها در موضوعات اطلاع‌رسانی، مشاوره و پاسخگویی در حوزه مدیریت شهری و شهرداری که شامل ۴۲ درصد پیام های این اداره است، یکی از بخش های پاسخگویی در اداره ۱۳۷ است، افزود: سایر پیام ها ثبت شده و برای رفع مسائل مطرح شده جوابیه از مناطق مربوطه دریافت می شود؛ البته مناطق و سازمان‌ها در مدت پنج روز باید پاسخگوی موارد اعلام شده باشند و چنانچه جوابی به نامه ها داده نشود، پیام بدون پاسخ و عدم رضایت تلقی می شود.

رضایتمندی ۹۰درصدی شهروندان در شش ماه نخست سال

سحاریان خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار در شش ماهه نخست سال‌جاری درصد پاسخگویی و رضایت‌مندی شهروندان بیش از ۹۰ درصد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تعهد، وظیفه و شرح خدمات اداره ۱۳۷ «اقدام نهایی و پیگیری تا حصول نتیجه» برای پیام‌های فوری همچون هدر رفت آب و سقوط درختان است، گفت: وقتی تصادفی در معابر شهر اتفاق افتاده و شیشه‌های شکسته خودروها در معابر پخش می‌شود به محض اطلاع شهروندان در کوتاه‌ترین زمان مورد پیگیری و به نتیجه می‌رسد؛ البته سایر موارد غیرفوری مثل درخواست بهبود روشنایی بوستان‌های شهر درخواستهای عادی تلقی می‌شود.

رییس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز فعالیت اداره ۱۳۷ شهری اصفهان گسترده تر می شود، افزود: در این ایام سعی می شود پاسخگوی تماس های مسافران نوروزی و ارائه اطلاعات مورد نیاز آنها از جمله اماکن اقامتی، ساعت فعالیت مترو و اتوبوس‌ها، مراکز بیمه، بیمارستان ها و ... باشیم.

وی با بیان اینکه واحد پیگیری‌های ویژه فراتر از اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ است، اظهار کرد: در این واحد موارد به صورت فوری پیگیری و تا حصول نتیجه این پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

سحاریان ادامه داد: بخش تحلیل و آمار در این اداره انجام و طبق بررسی‌های انجام شده این تحلیل‌ها در تصمیم گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و حتی بودجه‌ریزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به انجام هماهنگی برگزاری ملاقات های مردمی شهردار اصفهان در اداره ۱۳۷ گفت: در این اداره واحد ویژه ملاقات های مردمی شهردار فعال بوده، ثبت نام شهروندان را پیگیری و برای انجام دیدار هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم.

رییس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان این اداره را پل ارتباطی مردم با شهرداری و مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر شماره ۱۳۷ که در اختیار شهروندان قرار گرفته، دو راهکار دیگر از جمله سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۰۱۳۷ و سامانه پیام صوتی یا سامانه پیام شهروند با شماره گیری عدد سه بعد از عدد ۱۳۷ برای ارتباط مستقیم با شهردار اصفهان در نظر گرفته شده است.

سحاریان گفت: گاهی در طول سال با مباحث ویژه‌ای روبه رو می شویم و در این بین به بخش‌های دیگر کمک می‌کنیم؛ به عنوان مثال در راستای حذف قبوض کاغذی عوارض، بار اصلی اقدامات بر دوش ۱۳۷ است، زیرا شهروندان در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با این اداره تماس گرفته و شماره نوسازی قبوض عوارض را اعلام می‌کنند تا در سامانه مربوطه ثبت شود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از ۲۰ هزار تماس از سوی مسافران نوروزی را پاسخگو هستیم، خاطرنشان کرد: در این ایام نیروهای اداره ۱۳۷ پاسخگویی به زبان های ترکی، عربی و انگلیسی را انجام می دهند.

رییس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان افزود: سال گذشته در بحران کم آبی «کمپین هدر رفت آب» تشکیل شد و اعلام کردیم هرکجا شهروندان هدر رفت آب را مشاهده کردند مراتب را با ارائه ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع زمان برطرف شود، از این رو بیشترین تماس‌ها در چند ماه گذشته سال حتی فصول سرد مشمول هدر رفت آب بود و این حساسیت شهروندان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر تعداد تماس‌های شهروندان با اداره ۱۳۷ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است، گفت: این آمار گویای این  است که شهروندان اعتماد بیشتری به اداره ۱۳۷ و پیگیری مسائل خود پس از تماس با این اداره پیدا کرده اند و نسبت به رفع مشکلات شهر حساس‌تر شده اند.

سحاریان گفت: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش رضایت‌مندی و پاسخگویی را توسط مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری اصفهان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده بین ۹۰ تا ۹۳ درصد تماس شهروندان از ساکنان محله‌ها بوده و سایر موارد توسط شهروندان عبوری اطلاع‌رسانی شده است، گفت: شهروندانی که در محله ها سکونت دارند و مسائل مربوط به آن محله را اطلاع و درخواست پیگیری داشته اند بی شک نتیجه پیگیری تماس خود را دریافت خواهند کرد.

رییس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه در اداره ۱۳۷ مزاحمت تلفنی وجود ندارد، افزود: البته تعدادی از شهروندان توقع‌های خاص از جمله دریافت شماره تلفن بعضی از دستگاه‌ها و مکان‌ها را دارند که تلاش شده پاسخگوی تمامی تماس گیرندگان حتی در موارد اعلام شماره تلفن باشیم.

پاسخگویی روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تماس تلفنی

وی با بیان  اینکه تمامی تماس‌های واصله با اداره ۱۳۷ برای پیگیری های بعدی ضبط می‌شود، تصریح کرد: هر اپراتور فعال در ۱۳۷ اصفهان روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تماس تلفنی را پاسخگو است و در هر ۲۴ ساعت بین هزار و تا ۱۵۰۰ تماس در این اداره پاسخ داده می شود.

سحاریان با بیان اینکه در یکسال گذشته ۲۵۲ تماس از سوی شهروندان با اداره ۱۳۷ شهرداری اصفهان برقرار شده است، اظهارکرد: میانگین پاسخگویی ۹۳ درصد و میانگین رضایت ۹۱ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۱۴۰ هزار تماس شهروندان با اداره ۱۳۷ را پاسخگو بوده ایم که ۴۷ درصد کل پیام ها مربوط به خدمات شهری، ۴۲ درصد مشاوره و سایر موارد در بخش های عمرانی، ترافیکی و فرهنگی خلاصه می شود و در میانگین پاسخگویی و رضایتمندی بیش از ۹۰ درصد موفق عمل کرده ایم.

رییس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان تأکید کرد: در بخش پیام های فوری و خاص، اتفاقاتی که منجر به خسارات مالی و جانی شود، ملزم به پیگیری فوری هستیم.

وی گفت: بیشترین تماس های شهروندان با این اداره از مناطق هشت و شش و کمترین تماس ها مربوط به منطقه ۱۱ است.

کد خبر 400457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.