موفقیت اصلاحات اقتصادی در عربستان

ولیعهد سعودی و رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه مدعی شده است، مرحله تحول اقتصادی که دولت عربستان در پیش گرفته مطابق چشم انداز ۲۰۲۰ عربستان پیشرفت ثابتی را طی کرده و اصلاحات اقتصادی و ساختاری در حال به ثمر نشستن هستند.

به گزارش ایمنا، محمد بن سلمان در بیانیه‌ای در پایان جلسه این شورا که به اعلام بودجه سراسری دولت برای سال ۲۰۲۰ اختصاص داشت، گفت، این بودجه برای تقویت تعهد نسبت به اجرای اصلاحات، طرح‌ها و برنامه‌های در نظر گرفته شده در چشم‌انداز ۲۰۳۰ و نیز تعیین اهداف مشخص و محورهای متعدد برای ایجاد جامعه‌ای پویا، اقتصادی شکوفا و سرزمینی آرمانی تنظیم شده است.

وی در دفاع از دیدگاه‌ها و طرح‌های بلندپروازانه خود گفته است، آثار مثبت اصلاحات اقتصادی و ساختاری طی سه سال گذشته شروع به نشان دادن خود روی عملکرد مالی و اقتصادی کشور کرده و عربستان به لطف خدا اخیرا به طور قابل ملاحظه شاهد رشد میانگین تولید داخلی واقعی در بخش‌های غیرنفتی بوده است و دولت برای ایفای نقش اساسی بخش خصوصی در اقتصاد کشور همراه با شاخص‌های مثبت و ثبت تعداد بخش‌های عملی با رشد مثبت ویژه‌ عمل کرده است.

ولیعهد سعودی ادامه داد: دولت اقدام به اجرای طرح‌های بزرگ در بخش‌های حیاتی و مهم و فعالیت‌های مختلف کرده که در تحقق اهداف رشد و فعالیت اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی هموطنان موثر خواهند بود.

محمد بن سلمان بر اهمیت مشارکت با بخش خصوصی به عنوان شریک اصلی و حیاتی در توسعه کشور تاکید کرد و گفت: اصلاحات دولت در زمینه بهبود فضای کسب و کار و ایجاد بستری برای جذب سرمایه‌گذاران جهت مشارکت در تقویت رشد اقتصادی ادامه دارند و آن در بهبود مقدمه‌چینی عربستان در شاخص‌های جهانی رقابتی و سهولت اقدامات در این زمینه نتیجه داده است.

ولیعهد سعودی اضافه کرد: ما ایجاد فضای سرمایه‌گذاری برای مشارکت در هدایت اقتصاد ملی به سمت چشم‌اندازهایی گسترده و توسعه و رشد و شکوفایی را هدف قرار داده و دولت به دنبال گام برداشتن در اجرای مراحل تحول اقتصادی و پیشرفت در متنوع سازی اصول تولید در اقتصاد همزمان با حفط پایداری مالی است که فرصت‌هایی گسترده‌تر جهت آینده‌ای بهتر برای نسل‌های کنونی و آینده ایجاد خواهد کرد.

عربستان بودجه سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد که وزارت دارایی درآمدزایی معادل ۸۳۳ میلیارد ریال و هزینه‌های کلی معادل ۱۰۲۰ میلیارد دلار را در آن برآورد کرده که این یعنی کسری مورد انتظار حدود ۱۸۷ میلیارد ریال خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 400447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.