نگاه عمیق خدمات شهری کرمانشاه به محیط زیست

سفیر اتریش در ایران گفت: طی تبادل نظری که با معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه داشتم تحت تاثیر نگاه عمیق و توسعه یافته خدمات شهری شهرداری کرمانشاه به مسئله محیط زیست شدم که جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اشتفان شُلتس در حاشیه بازدید از سایت بازیافت زباله کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تاکید بر حمایت کشور اتریش از حفظ و استمرار برجام، اظهار کرد: اتریش خواهان حفظ و استمرار برجام است و به همین منظور چندین سفر استانی در ایران داشته‌ام و امروز هم وارد کلانشهر کرمانشاه شدم.

وی افزود: تلاش ما این است هم به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا و هم به عنوان کشور اتریش بتوانیم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی مردم ایران را حمایت کنیم و این حمایت‌ها بتواند گامی در راستای حفظ برجام باشد.

سفیر اتریش در ادامه از پروژه بازیافت زباله استان کرمانشاه به عنوان پروژه‌ای بی‌نظیر در زمینه بازیافت زباله یاد کرد و افزود: این پروژه به واقع یک پروژه الگو و نمونه در حوزه بازیافت کشور ایران است.

اشتفان شُلتس با تقدیر از زحمات «هایده شیرزادی»  مؤسس و مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کودآلی کلانشهر کرمانشاه و شهرداری کرمانشاه در راه‌اندازی این پروژه، گفت: این پروژه هم یک کار اجتماعی محسوب می‌شود چراکه اثرات زیست محیطی دارد و همچنین یک اقدام اقتصادی مهم برای استان و شهر کرمانشاه است.

وی با اشاره به همراهی رایزن بازرگانی اتریش در این سفر، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا هم از طرف کشور اتریش و هم از طرف اتحادیه اروپا بتوانیم کمک‌هایی برای حفظ و استمرار این پروژه جذب کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

سفیر اتریش تاکید کرد: معتقدیم محیط زیست و حفاظت از آن نباید قربانی تحریم شود.

شُلتس با بیان اینکه تمام معیارها و استانداردهای جهانی در این پروژه لحاظ شده است،  اضافه کرد: راه‌اندازی چنین پروژه‌ای در شهر کرمانشاه نشان از رشد و بلوغ فکری مردم و شهرداری کرمانشاه دارد که این سایت توانسته تا به امروز استمرار داشته و به کار خود ادامه دهد.

وی اظهار کرد: طی تبادل نظری که با معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه داشتم، تحت تاثیر نگاه عمیق و توسعه‌یافته شهرداری کرمانشاه به مسئله محیط زیست شدم که جای تقدیر دارد.

کد خبر 400442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.