۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کیت‌های ویتامین D3 تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان به تازگی توانسته است با فناوری بومی به تولید کیت‌های الایزا، کیت‌های گاما و کیت‌های ویتامین D3  دست پیدا کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال حاضر بیش از هزار نوع کیت آزمایشگاهی در مراکز تشخیصی و آزمایشگاهی کشور مورد استفاده  قرار می‌گیرد؛ شرکت دانش‌بنیان پادتن گستر ایثار به تازگی توانسته است با فناوری بومی به تولید کیت‌های الایزا، کیت‌های گاما و کیت‌های ویتامین D3  دست پیدا کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره خصوصیات کیت ویتامین D3 گفت: ویتامین D  نوعی سکواستروئید است. این ویتامین دارای دو شکل شیمیایی مجزا ویتامین D2 و D3 بوده که از نظر بیولوژیکی دارای اثرات یکسان است. ویتامین D2 یک ملکول ۲۸ کربنی است که از ارگوسترول گیاهی مشتق می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی‌که ویتامین D3  یک ملکول ۲۷ کربنی است و از کلسترول مشتق می‌شود، شکل فعال بیولوژیکی ویتامین D در گردش خون، مشتق ۲۵ هیدروکسیله آن است.

این فعال فناور افزود: وقتی ویتامین D وارد بدن انسان می‌شود، در کبد هیدروکسیله شده و به شکل فعال آن تبدیل می‌شود. مشتق ۲۵ هیدروکسیله ویتامین D، شکل عمده ذخیره ویتامین D در بدن است. بنابراین تعیین غلظت 25-OH-Vitamin D3  در سرم، نشانگر اولیه سطح این ویتامین در بدن است.

وی درباره اینکه آیا نمونه مشابه این تولیدات به کشور وارد می‌شود یا خیر گفت: نمونه‌های مشابه این محصولات از کشورهایی دیگر همچون آمریکا، آلمان، فرانسه، هند و چین وارد کشور می‌شود که  به لحاظ کیفیت، تولیدات این شرکت با نمونه‌های وارد شده قابل رقابت است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: قیمت نمونه مشابه خارجی این محصولات بسیار بالا بوده و در مواقعی قیمت تولیدات این شرکت حدود ۵۰ درصد ارزان‌تر است.

کد خبر 400441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.