۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
دیوارنگاری در شهر خمین

شهردار خمین از هزینه پنج میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای زیباسازی و بهبود سیمای شهری و افزایش نشاط اجتماعی خبر داد و گفت: ۱۰ هزار متر مربع از دیوارهای فرسوده و نازیبای این شهر با این اعتبار و با استفاده از هنر نقاشی، زیباسازی شده است.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان با بیان اینکه زبان تصویر و هنر در معرفی جاذبه‌های شهرستان و توسعه گردشگری تاثیرگذار است، اظهار کرد: دیوارنگاری و حذف زواید بصری در سطح پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع از پهنه سازه‌های قدیمی شهری خمین در دستور کار شهرداری این شهر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: زیباسازی دیوارهای فرسوده با نقاشی‌ در موضوعات متنوع نظیر جاذبه‌های گردشگری خمین ورودی شهر اراک، شاهنامه در خیابان فردوسی، کتابخوانی و آکواریوم در میدان مدرس، موزه مفاخر در خیابان تختی، نقاشی حوض در میدان ۱۵ خرداد، نقاشی روی سطل‌های زباله، نقاشی نشاط اجتماعی در بلوار قدس و نقاشی بافت سنتی شهرستان در چهارراه قدس انجام شده است.

شهردار خمین گفت: طرح زیباسازی دیوارهای فرسوده خمین از سال گذشته کلید خورده و اجرای این طرح برای  ۶۸ نفر از بانوان دانش آموخته رشته‌های گرافیک و نقاشی اشتغال ایجاد کرده است. 

مرتضیان ادامه داد : نقاشی‌های دیواری با فضای شهری تلفیق شده و در بهبود فضاهای شهری تأثیرگذار است چرا که این نقاشی‌ها کاستی معماری شهری را می‌پوشانند و تصویر بهتری از محل زندگی مردم ارائه می‌ دهند. 

کد خبر 400440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.