به اجماع نرسیم با سه فهرست می آییم

عضو جبهه پایداری ادعا کرد: یکی از اهداف پشت پرده فتنه بنزینی این بود که مشارکت مردم مناطق محروم و مستضعف را کم کنند چون اقبال در این مناطق معمولا به سمت اصولگرایان است. نگرانی جبهه پایداری، مشارکت مردم است. باید تلاش کنیم مشارکت گسترده صورت بگیرد.

به گزارش ایمنا، این روزها از اردوگاه اصولگرایان خبر می رسد که پایداری لیست جدا از شورای ائتلاف خواهد داد و این نیت خود را مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرده است.

اما این سئوال پیش می آید که رقابت درون اردوگاهی اصولگرایان به نفع اصلاح طلبان تمام نمی شود؟ محمدجواد ابطحی عضو جبهه پایداری می گوید: دائم نمی توان از جبهه پایداری توقع داشت که انعطاف پذیر باشد و از موضعش عقب نشینی کند. تیم آقای قالیباف هم باید انعطاف به خرج دهد. در ادامه متن کامل گفت و گوی ابطحی را در توضیح این موضاعات می‌خوانید:

همه ژنرال ها و چهره های اصولگرا از حوزه انتخابیه تهران برای رقابت دوم اسفندماه ثبت نام کردند، با وجود این همه نیروهای سرشناس چگونه امکان دارد لیستی ۳۰ نفره برای تهران بسته شود؟

وقتی کسی برای نام نویسی اقدام می کرد، نمی دانست چه افراد دیگری می خواهند در انتخابات مجلس ثبت نام کنند. حالا در پروسه تصمیم‌گیری ممکن است عده ای به این نتیجه برسند که انصراف دهند. انتظار داریم در شورای ائتلاف یک اجماع حداکثری صورت بگیرد، اگر نشد اصولگرایان در تهران سه فهرست جداگانه خواهند داشت. آقای قالیباف یک لیستی را تنظیم کرده و خودش نیز سرلیست می شود. یک لیست را جبهه پایداری و یک لیست دیگری را هم جبهه پیروان خط امام و رهبری می دهد.

در حال حاضر رایزنی های فشرده ای انجام می شود. افرادی برای کدخدامنشی و نزدیک کردن دیدگاه ها به یکدیگر وسط میدان آمده‌اند که امیدواریم به نتیجه برسند.

چه کسانی در حال کدخدامنشی بین مجموعه های اصولگرا هستند؟

آقای صدیقی و آقای موحدی کرمانی آمده اند و در حال رایزنی هستند.

با توجه به اینکه آقای قالیباف در انتخابات مجلس ثبت نام کرده، می گویند همه مجموعه های اصولگرا بر سرلیستی او در شورای ائتلاف اجماع دارند و بنابراین قراردادن نام آقای قالیباف در صدر فهرست قطعی است، آیا همین طور خواهد شد؟

خیر بعید می دانم. البته دوستان و نزدیکان آقای قالیباف این موضوع را بیان کردند اما هنوز درباره سرلیست به نتیجه نرسیده‌اند.

به نظرتان اگر رقابتی بین لیست شورای ائتلاف و لیست جبهه پایداری در تهران شکل بگیرد، موقعیت لیست نیم بند اصلاحات تقویت نخواهد شد؟

این خطر را حس می کنیم اما دوستان اصولگرا هم باید این فکر را بکنند. همواره جبهه پایداری به آن تأکید داشته، بحث تکلیف گرایی و انتخاب اصلح است. دائم نمی توان از جبهه پایداری توقع داشت که انعطاف پذیر باشد و از موضعش عقب نشینی کند. خود دوستان اصولگرا نیز باید انعطاف پذیر باشند. همه اش گفته می شود که چرا جبهه پایداری انعطاف نشان نمی دهد؟ خوب چرا آنها انعطاف به خرج نمی دهند؟ اگر از نظر برخی جبهه پایداری محلی از اعراب ندارد، اقبال عمومی متوجه اش نیست، چه ترس و واهمه ای وجود دارد که می گویند جبهه پایداری رأی ما را کم کرده و ضربه زده است. این حرف ها نشان می دهد که جبهه پایداری اقبال دارد.

از صحبت های شما بر می آید که انتظار دارید، تیم آقای قالیباف هم کوتاه بیاید؟

بله، اگر بخواهند به لیست واحد و اجماع برسند، طبیعتا باید همین طور شود.

اگر در پایان صحبتی دارید بفرمایید.

نگرانی جبهه پایداری، مشارکت مردم است. باید تلاش کنیم مشارکت گسترده صورت بگیرد. یکی از اهداف پشت پرده فتنه بنزینی که حتی برخی مثل آقای شکوری راد به زبان آوردند، این است که به اصولگرایان ضربه بزنند و مشارکت مردم مناطق محروم و مستضعف را کم کنند چون اقبال در این مناطق معمولا به سمت اصولگرایان است. معتقدیم باید تلاش کنیم بازسازی اعتمادعمومی انجام شود تا در انتخابات مشارکت گسترده و حداکثری اتفاق بیفتد.

منبع: نامه نیوز

کد خبر 400439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.