خطر ریزش، ساختمان‌های تاریخی شهرداری را تهدید می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت گفت: با توجه به وضعیت بحرانی ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، باید در اسرع وقت نسبت به تخلیه آن و استقرار پرسنل در یکی دیگر از ساختمان‌های متعلق به شهرداری رشت اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه شیرزاد در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت، با تأکید به‌سرعت بخشیدن به روند تخصیص اعتبار به‌منظور مرمت و بازسازی سه بنای تاریخی تحت تملک شهرداری رشت اظهار کرد: در جلسات اخیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بارها به اختصاص اعتبار لازم به‌منظور رفع خطر آنی از سه ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تأکید شد اما متأسفانه این روند به‌کندی پیش می‌رود و ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی با ابراز گلایه از وضعیت ساختمان متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت افزود: با توجه به وضعیت بحرانی ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، باید در اسرع وقت نسبت به تخلیه این ساختمان و استقرار پرسنل آن در یکی از ساختمان‌های متعلق به شهرداری رشت اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در صورت ریزش ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی و دیگر ساختمان‌های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت عواقب قضایی و حقوقی دامنگیر شورا و شهرداری رشت می‌شود، تصریح کرد: به شهردار رشت بابت تخلیه هر چه سریع‌تر این ساختمان به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه خطر و فاجعه جبران‌ناپذیر ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته می‌دهیم.

وی با اشاره به ساختمان رصدخانه کوشیار گیلانی به‌عنوان یکی از املاک متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ادامه داد: به‌زودی انجمن نجوم در ساختمان رصدخانه کوشیار گیلانی واقع در تالاب عینک رشت و با حمایت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

شیرزاد با اشاره به طرح احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت بیان کرد: متولی این پروژه در شهرداری رشت مشخص نیست و در این اقدام باید به مباحث فرهنگی آن توجه بیشتری صورت گرفته و گزارشی از روند اجرای این طرح به کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت ارائه شود.

کد خبر 400433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.