بهترین لپ تاپ قابل حمل ۲۰۱۹ چیست؟

جدیدترین لپ‌تاپ دل XPS ۱۳ با یک پردازنده نسل دهم اینتل به عنوان بهترین لپ‌تاپ قابل حمل برند دل شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لپ‌تاپ دل XPS ۱۳  یکی از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار بوده که کاملا از نسل‌های قبلی خود متمایز است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این لپ‌تاپ می‌توان به وزن سبک ۱.۱۶ تا ۱.۲۳ کیلوگرمی و ضخامت ۷.۸ تا ۱۱.۶ میلی‌متری آن اشاره کرد.

 این مدل لپ‌تاپ دل جزء باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. لپ‌تاپ Dell XPS ۱۳ ۷۳۹۰ به پردازنده نسل دهم Core اینتل با نام کامت‌لیک مجهز است؛ این نوع پردازنده شامل دو عدد خنک کننده، یک محفظه فوق باریک تبخیر و روکش حرارتی Gore است. این دستگاه از ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره ساز SSD بهره می‌برد.

 لپ‌تاپ جدید به تراشه Killer AX۱۶۵۰ ۲*۲ Intel WiFi ۶ مجهز است که سرعت وای فای را تا سه برابر افزایش می‌دهد. علاوه بر این Dell XPS ۱۳ ۷۳۹۰ دارای کنترلر بلوتوث ۵، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، دو عدد پورت تاندربولت ۳ و شکاف مخصوص کارت حافظه میکرو اس دی است.

این نوع لپ‌تاپ دارای پنل تصویر ۱۳.۳ اینچی با وضوح تصویر ۳۸۴۰ * ۲۱۶۰ بوده و حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نسبت به مدل‌های قبلی بسیار باریک است. نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه ۸۰.۷ درصد، نسبت کنتراست آن ۱:۱۵۰۰ و حداکثر روشنایی صفحه نمایش ۴۰۰ نیت است. در مدل جدید این لپ‌تاپ دوربین وب‌کم در قسمت بالای صفحه نمایش قرار دارد.

همچنین ارتفاع دکمه‌های صفحه کلید در این مدل ۱.۳ میلی‌متر بوده که نسبت به مدل قبلی خود کاهش پیدا کرده است. قسمت پایینی صفحه کلید نیز به گونه‌ای طراحی شده است که احساس خوبی را به کاربر منتقل کرده و از به وجود آمدن هرگونه لک و اثر انگشت روی آن جلوگیری می‌کند. 

شرکت دل ادعا می‌کند که XPS ۱۳ دارای یک باتری ۵۲ وات ساعت است که با هر بار شارژ می‌توان ۱۹ ساعت از آن استفاده کرد؛ البته انجام دادن کارهای سنگین با این دستگاه زمان نگهداری شارژ باتری آن را کاهش می‌دهد. قیمت این مدل لپ‌تاپ از ۸۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شود.

کد خبر 400402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.