"۱۰ روز با عکاسان ایران" به کار خود پایان داد

اختتامیه هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» با تقدیر از شواری هنری و عکاسان نمایشگاهی این رویداد در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش ایمنا، هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان که با برگزاری نمایشگاه و نشست‌های گفت‌وگو با عکاسان و نقد نمایشگاه از هشتم آذرماه در خانه هنرمندان ایران آغاز شد، عصر امروز _دوشنبه ۱۸ آذرماه_ با حضور مسئولان هنری و عکاسان به کار خود پایان داد.

مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد، اظهار کرد: از اعضای شورای انجمن عکاسان ایران تشکر می‌کنم که تلاش‌هایشان سبب شد هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان محفلی برای دورهم جمع شدن عکاسان جوان و پیشکسوت شود.

وی گفت: شواهد از گام‌های رو به جلو در این رویداد خبر می‌دهد و ایده محور بودن و تمرکز بر روی معنا و مفهوم در مجموعه عکس‌ها گواه بر این است که این رویداد با تحول به کار خود ادامه می‌دهد.

اسماعیل عباسی، دبیر هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان از دیدار شاگردان خود که اکنون به مقام استادی رسیدند ابراز خشنودی کرد و گفت: متنی که برای ارائه در این رویداد انتخاب کردم تجربه‌های شخصی در گزارش غیررسمی می‌توان نام نهاد.

وی گفت: برای برگزاری این رویداد زمان بسیار ناچیز بود و برای انجام نشدن آن بهانه‌های متعدد وجود داشت، اما پس از مشورت با افرادی که در نهایت به عنوان شواری هنری این رویداد معرفی شدند انرژی‌ها و انگیزه‌های زیادی دریافت کردم که سبب شد امروز اختتامیه این رویداد را برگزار کنیم.

عباسی از نتیجه رویداد ابراز خرسندی کرد و افزود: نشست هنرمندان جوان بسیار دلنشین بود که با شور و اشتیاق در مورد مجموعه‌های خود سخن می‌گفتند و همچنین نقدهای کارشناسانه این رویداد سبب شد که با استدلال دانسته‌ها را گسترش دهد و ناشناخته ها روشن شود.

سپس ویدیوی در سالن پخش شد که اعضای شورای هنری این رویداد به صورت جداگانه از روند انتخاب آثار و دغدغه‌های پیش‌رو سخن گفتند.

سیف‌الله صمدیان، رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران به عنوان آخرین سخنران، گفت: امروز در این جایگاه قصدانتقاد و تمجید از این رویداد ندارم و بدون شک رویکرد جدید همیشه به این شکل است که افرادی سر ذوق می‌آیند و همچنین در ذوق افرادی می‌خورد که با این روند موافق نیستند.

وی افزود: نکته روشن انتقاد افرادی است که همیشه در حال ایراد گرفتن هستند و نه تنها برای موفقیت‌ها دست نمی‌زنند بلکه به زیر پا می‌زنند.

صمدیان از تحول انجمن عکاسان ایران در انتخابات داخلی این مجموعه خبر داد و افزود: امیدوارم خون تازه‌ای وارد انجمن شود، هر چند مسیر روشنی پیش‌رو نیست و سایه سیاست زدگی بشتر از همیشه کارها را با مشکل به جلو می‌برد؛ امید است نسل جوان این ناامیدی ما را کنار بزند.

در پایان از مهران مقیمی، عاطفه علایی، گلرو علی آبادی زاده، محمد مهرآرا، پریا احمدی، حمید حکاکی، شکیب مجیدی، سودابه شایگان، فرناز دمنابی، سجاد دادپور، مژده مؤذن زاده، عاطفه خدابخش، مجید قدکساز، مهری رحیم زاده، رضایاوری، ساجد حق شناس، نرگس مقدم، محمد مروج، امیرهادی شیرزادی، بابک جوادزاده، عطا نوین، فرزانه رضایی، بهنام صادقی، مهدی مرادپور، پولاد حقیقی، سحر مختاری، نرجس نادری نژاد، خشایار شریفایی، علی سلطانی تهرانی، الهه زکویی، حنانه حیدری، عرفان دادخواه، امید امیدواری، پریسا فهامی، سینا شیری، آرمین عبدی، ثنا حسینی، میلاد گرگین، بنفشه عرشی و صبا خوانساری که پروژه های خود را در این رویداد به نمایش گذاشتند به همراه شورای هنری این دوره تقدیر شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 400400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.