حمایت نظام بانکی از زیست بوم نوآوری شتاب می‌گیرد

رییس کل بانک مرکزی گفت: مجموعه دولت و به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند و ما نیز در سیستم بانکی در تلاش هستیم تا از این تلاش‌ها حمایت کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عبدالناصر همتی عصر امروز _دوشنبه ۱۸ آذرماه- در جریان بازدید از کارخانه نوآوری آزادی در تهران، اظهار کرد: به میزان اهمیت مبحث شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های استارتاپی برای کشور واقف هستیم و این مسئله برای مجموعه بانک مرکزی نیز از اهمیت و اولویت برخوردار است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه افزود: مجموعه دولت و به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند و ما نیز در سیستم بانکی در تلاش هستیم تا از این تلاش‌ها حمایت کنیم.

رییس کل بانک مرکزی اظهارکرد: همانگونه که شتاب‌دهنده‌ها کارشان سرعت‌بخشی به امور در زیست بوم فناوری کشور است؛ شبکه بانکی کشور نیز تلاش خواهد کرد که به این کمک‌ها شتاب بخشد.

همتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هشت ماه نخست سال ۱۳۹۸، میزان تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان تعلق گرفته، در حدود ۵۲ درصد رشد کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه، سالانه نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومانی به واردات محصولاتی نظیر دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص می‌یابد،   اظهار امیدواری کرد با تلاش معاون علمی و فناوری رییس جمهور و شرکت‌های فناور فعال در این زمینه، این حجم از واردات کاهش یابد و یا حتی قطع شود.

کد خبر 400399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.