۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
استرا رفت، استقلال مساوی کرد

استقلال در دیدار مقابل پیکان تهران به تساوی دو بر دو رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی در چهارچوب هفته ۱۴ رقابت های لیگ برتر میهمان پیکان تهران بود که در نهایت به تساوی دو بر دو دست یافت.

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های استقلال و پیکان تهران

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: نزدیک به ۲۰ هزار نفر

گل‌ها: مهدی قائدی دقیقه ۹ و وریا غفوری دقیقه ۵۹ برای استقلال – فراز مغانلو دقیقه ۳۲ و حسین پور امینیدقیقه ۹۰+۴ برای پیکان

اخطار: روزبه چشمی دقیقه ۷۴ و محمد دانشگردقیقه ۷۸  از استقلال

اخراج:

استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی(دقیقه ۷۴- مرتضی تبریزی)، مهدی  قائدی(دقیقه ۹۰+۳- سید سجاد آقایی)، وریا غفوری، هر وویه میلیچ، مسعود ریکی، محمد دانشگر، آرش رضاوند(دقیقه ۸۴- فرشید باقری)

سرمربی: محمد جواد زرینچه

پیکان تهران:  وحید شیخ ویسی، سید مهران موسوی، ماهان رحمانی(دقیقه ۷۹- حسین پور امینی)، فراز امامعلی، سعید واسعی، جلال الدین علی محمدی، حجت حق وردی، سید محمد ستاری، علی حمودی، شهریار مغانلو، امیرحسین کریمی

سرمربی: حسین فرکی

داور: موعود بنیادی فر

شرح بازی:

در یکی از جنجالی‌ ترین نبردها هفته چهاردهم استقلال و پیکان به مصاف هم رفتند. آبی پوشان که تحت تاثیر رفتن سرمربی خود بودند، بازی را تهاجمی شروع کردند و خیلی زود به گل رسیدند. در ادامه تا دقیقه ۳۰ استقلالی ‌ها توپ و میدان را در اختیار داشتند. اما پیکان رفته رفته خودش را پیدا کرد و توانست با ارسال توپ به پشت مدافعین استقلال از فضای خالی نهایت استفاده را ببرد و به گل تساوی رسید. در پایان نیمه نخست پیکان این فرصت را داشت تا از روی نقطه پنالتی به گل برسد اما حسینی مانع شد تا دوتیم با نتیجه یک بر یک به رختکن بروند.

نیمه دوم را پیکان تهاجمی شروع کرد. آن‌ها ابتدا توپ و میدان را در اختیار داشتند و چند موقعیت خطرناک نیز ایجاد کردند که راه به جایی نبرد. در ادامه استقلالی ها بر روی یک کرنر به گل رسیدند و بازی را تا پایان به دست گرفتند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۹- استقلال )- مهدی قائدی مهاجم استقلال با یک توپ هوایی از سمت چپ دفاع پیکان نفوذ کرد و با ضربه چیپ دروازه پیکان را باز کرد.

۱-۱ (دقیقه ۳۲- پیکان )- پاس هوایی پیکانی‌ها بر اثر اشتباه مدافعین استقلالی، دوبازیکن پیکان را در موقعیت تک به تک با دروازبان این تیم قرارداد که فراز امامعلی موفق شد از حسینی عبور کند و با ضربه‌ای دروازه استقلال را باز کند.

۱-۲ (دقیقه ۵۹- استقلال )- ضربه کرنر و ضربه سر بازیکنان استقلال را شیخ ویسی ناقص دفع کرد. توپ با ضربه سر عارف غلامی و پاس آرش رضاوند به وریا غفوری رسید تا با شوت سرکش از زاویه بسته دروازه پیکان را برای بار دوم باز کند.

۲-۲ (دقیقه ۹۰+۴- استقلال )- ضربه آزاد پشت محوطه جریمه برای پیکان به دست آمد. ضربه آزاد را با یک دست مهار و سپس توپ به تیرک دروازه برخورد کرد تا جلوی پای حسین پور امینی قرار بگیرد و دروازه استقلال را با یک بغل پا باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- وریا غفوری با وارد شدن به محوطه جریمه ضربه فنی را به سمت دروازه پیکان روانه ساخت که با واکنش شیخ ویسی راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۶- مهاجم پیکان با سید حسین حسینی در موقعیت تک به تک قرار گرفت که تعادل اش بهم خورد و نتواسنت ضربه نهایی را به خوبی بزند.

دقیقه ۱۸- مهدی قائدی درمحوطه جریمه پیکان صاحب توپ شد و با یک پا دو پا مدافع روبرو را کنار زد اما شوت او توسط مدافعین دفع شد.

دقیقه ۲۹- توپی که پشت دفاع استقلال ارسال شد با دفع ناقص عارف غلامی نصیب بازیکنان پیکان شد. توپ ارسالی بازیکنان پیکان با ضربه سر شهریار مغانلو از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸- بازهم یک توپ هوایی به میان عارف غلامی و روزبه چشمی باعث شد تا شهریارمغانلو صاحب موقعیت یک به یک باگلر استقلال شود، که تعلل او در ضربه زنی باعث شد حسینی توپ را تصاحب کند.

دقیقه ۳۹- حرکت بازیکن استقلال از سمت چپ دفاع پیکان وضربه زنی که حاصلی را در بر نداشت.

دقیقه ۴۳- پیکان با خطای روزبه چشمی بر روی شهریا مغانلو صاحب یک ضربه پنالتی شد. مغانلود پنالتی را زد و سید حسین حسینی آن را دفع کرد.

دقیقه ۴۷- پیکانی‌ها با عبور توپ از غلامی در محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت شدند که توپ اول را حسینی مهار کرد و در ادامه ضربه واسعی مهاجم پیکان را مدافعین از روی خط دروازه برگرداندند.

دقیقه ۵۳- ضربه از راه دور علی کریمی را  شیخ ویسی در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۷۳- مهدی قائدی وارد محوطه پیکانی‌ها شد اما ضربه او آرام آرام از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۰- ضربه بازیکن استقلال به نظر به دست مدافع پیکان برخورد کرد اما بنیادی فر اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۸۲- کادر فنی استقلال قصد  اشت تا فرشید باقری را به جا میلیچ میدان بفرستد که با ممانعت وریا غفوری کاپیتان استقلال همراه شد.

 اتفاق ویژه:

- هواداران استقلال که خشمگین از ترک این تیم توسط استراماچونی هستند شعارهایی را علیه وزیر ورزش سردادند. آن

- استقلالی‌ها خواستار استعفای فتحی مدیرعامل آبی‌های پایتخت و همچنین محمد جواد زرینچه  که امروز به جای استراماچونی روی نیمکت نشسته است شدند.

- محمد جواد زرینچه که هرزمانی که از نیمکت فاصله گرفت مورد خشم و شعارهای هواداران استقلال قرار گرفت.

- استقلالی‌ها به شدت استراماچونی را مورد تشویق قرار دادند و خواستار بازگشت او شدند.

- هواداران علی فتح اله زاده مدیرعامل سابق آبی‌ها را مورد تشویق قراردادند.

بهترین بازیکن:

سید حسین حسینی که علاوه بر گرفتن پنالتی پیکان چند موقعیت خوب دیگر را مهار کرد.

کد خبر 400383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.