فعالیت فیزیکی خطر سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد فعالیت‌های فیزیکی، نقش موثری در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان پروستات، دومین سرطان رایج میان مردان است. با وجود این که هر ساله تعداد مبتلایان به این نوع سرطان افزایش پیدا می‌کند، اما هنوز محققان در مورد عوامل خطرآفرین که ممکن است در ابتلا به سرطان پروستات نقش داشته باشد، اطلاعات کافی ندارند. موسسه ملی سرطان به چندین عامل قابل اصلاح و غیر قابل اصلاح در این زمینه اشاره کرده است که شامل سن، سابقه خانوادگی، سطح ویتامین E، کلسیم و فولیک اسید موجود در بدن افراد می‌شود.

گروهی از محققان انگلیسی به منظور بررسی عوامل خطرآفرین سرطان پروستات مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، از روش تصادفی مندلی استفاده کردند و اطلاعات پزشکی ۷۹ هزار و ۱۴۸ فرد مبتلا به سرطان پروستات و همچنین ۶۱ هزار و ۱۰۶ فرد سالم را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد خطر ابتلا به سرطان پروستات در میان افرادی با یک تنوع ژنتیکی که احتمال فعال‌بودن فرد را از نظر فیزیکی افزایش می‌داد، ۵۱ درصد کمتر از کسانی بود که این تنوع ژنتیکی را نداشتند. محققان به این نکته نیز اشاره کردند که منظور از فعالیت فیزیکی در این مطالعه انجام هر گونه فعالیت است و تنها منحصر به ورزش‌کردن نمی‌شود.

پژوهشگران طی انجام این مطالعه تاثیر ۲۲ عامل خطرآفرین را بر سرطان پروستات ارزیابی کردند. یافته‌های جدید حاکی از این بود که تاثیر فعالیت فیزیکی نسبت به دیگر عوامل، قابل توجه‌تر بوده و این نوع فعالیت‌ها در برابر سرطان پروستات، تاثیر محافظتی دارد؛ بنابراین به منظور پیشگیری از این نوع سرطان، پزشکان باید مردان را به ورزش کردن و انجام فعالیت های فیزیکی تشویق کنند.

نتایج این مطالعه در مجله بین‌المللی Epidemiology منتشر شده است.

کد خبر 400380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.