افزایش نرخ بنزین و ارز باعث بالارفتن قیمت خودرو شد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: افزایش قیمت بنزین، نرخ ارز و در نهایت عرضه و تقاضا، در بالا رفتن قیمت خودرو موثر است.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره علت افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر اظهار کرد: به طور کل قیمت خودرو از تغییرات نرخ دلار و ارز تبعیت می‌کند.

وی افزود: تولید یا به عبارتی عرضه و تقاضا با یکدیگر تناسبی ندارد زیرا در حال حاضر خودروسازان در حال تحویل خودروهای ثبت نام شده در سال ۹۷ هستند و بنابراین در تحویل خودروها به روز نیستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اضافه کرد: به عنوان مثال اگر در کشور روزانه یک‌هزار خودرو تولید می‌شود در همین زمان نیاز کشور حدود دو هزار خودرو است و بنابراین از این نظر در کشور کمبود این کالا وجود دارد.

قندی یادآور شد: میزان معاملات نسبت به گذشته کاهش یافته است اما به هر حال مصرف کننده واقعی باتوجه به قیمت روز معامله خود را انجام می‌دهد، البته تصور نسبت به افزایش قیمت خودرو در آینده نیز به تمایل خریدار برای خرید خودرو می‌افزاید.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت خودرو هم‌اکنون چه میزان از قیمت واقعی خود بالاتر است، گفت: هیچ! اگر بر اساس وضعیت اکنون طلا و دلار حساب کنید قیمت خودرو بالا نیست. اگر بخواهیم قیمت واقعی خودرویی مانند پراید را در نظر بگیریم که در کارخانه ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود، این نرخ غیر واقعی است اما قیمت آن در بازار حدود ۵۰ میلیون تومان است. اگر بخواهیم اینگونه حساب کنیم هیچ چیز در بازار قیمت واقعی خود را ندارد اما به هر حال معاملات به قیمت روز انجام می‌شود.

همچنین مهدی قندی عضو اتحادیه فروشندگاه خودرو در گفتگو با خبرنگار ایمنا، تغییرات نرخ ارز را عامل افزایش قیمت اخیر خودرو عنوان می کند.

کد خبر 400364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.