به سمت مناسب‌سازی شهر برای معلولان گام برمی‌داریم

سرپرست شهرداری قزوین گفت: در چند سال اخیر قدم‌های خوبی در حوزه معلولین برداشته شده که از جمله آن می‌توان به ایجاد گذر ویژه ویلچر در بوستان‌ها، مناسب‌سازی ۸۰ درصد از معابر منطقه دو اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، محمد درافشانی اظهار کرد: مدیریت شهری و اعضای شورای شهر که سیاست‌گذار مدیریت شهری هستند، برای ساختن شهری بدون موانع برای معلولین تلاش می‌کند تا شهری ایجاد کنیم که برای تمام شهروندان آرامش و ایمنی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: فارغ از اینکه چقدر از تلاش‌های ما در این حوزه محقق شده است، سعی کرده‌ایم در این چند سال قدم‌های خوبی برداریم که می‌توان به ایجاد گذر ویژه ویلچر در بوستان‌ها، مناسب‌سازی ۸۰ درصد از معابر منطقه دو و نصب چهار مجموعه بازی ویژه کودکان معلول در پارک اشاره کرد.

سرپرست شهرداری قزوین تاکید کرد: سیاست این است که در کنار معلولان قدم بهتری برداریم برای اینکه نیاز به تعامل بیشتر با معلولان داریم، چراکه می‌توانیم با استفاده از تعامل، بهترین آثار را ایجاد کنیم.

درافشانی گفت: تلاش می‌کنیم محدودیت‌ها را کمتر کنیم و امیدواریم گام‌های مؤثری در خصوص مناسب‌سازی شهر قزوین برداریم.

 مناسب‌سازی شهر، در بودجه سال ۹۹ درنظر گرفته می‌شود

حکمت‌الله داوودی، رئیس شورای شهر قزوین اظهار کرد: هدف از نامگذاری روزی به نام معلولیت ایجاد آگاهی لازم در جامعه است، نگاه مجموعه جهانی برای استفاده حداکثری شهروندان به‌ویژه معلولان و سالمندان از تمام امکانات شهری است.

وی افزود: تسهیل تردد در معابر شهری، استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ایجاد فضای ورزشی ویژه معلولان ازجمله وظایف شهرداری است که برای اجرای درست آن مشاورانی از جامعه معلولان با ما همکاری می‌کنند.

رئیس شورای شهر قزوین تصریح کرد: توجه به مکان‌های ورزشی مناسب معلولان در شهر قزوین دارای اهمیت است، با توجه به اینکه به مکان‌های ورزشی مناسب جامعه معلولین در شهر قزوین کمتر توجه شده است، این موضوع در دستور کار شورای اسلامی شهر قزوین قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه حمل‌ونقل عمومی باید بسترهای مناسب برای تردد و حمل‌ونقل معلولین در جامعه فراهم شود، اضافه کرد: در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و ۵۰ اتوبوس نو دارای رمپ به سیستم حمل‌ونقل قزوین اضافه شده است؛ همچنین سامانه‌ای در مجموعه مدیریت شهری طراحی ‌شده تا پل ارتباطی بین معلولان و مدیران شهری باشد.

داوودی گفت: موضوعات لازم برای مناسب‌سازی شهر، در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته می‌شود تا به‌ سوی شهری برای تمام شهروندان گام برداریم.

کد خبر 400356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.