زن ۳۸ ساله جسد تاجر کشمش را سوزاند

انتقاد گروه‌های کارگری و معلمان از نگرفتن یارانه، افزایش ۳۶ درصدی سهم زنان در بودجه سال ۹۹، جشن رهاسازی آب برای تالاب بختگان، کمبود ۱۳۰ هزار مربی پرورشی در کشور و راز جسد سوخته تاجر کشمش برخی عناوین بسته خبری - دوشنبه ۱۸ آذرماه - است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان با اشاره به پیش بینی سهم زنان در بودجه سال آینده، گفت: زنان در بودجه همه دستگاه ها سهم دارند و این بودجه در یک دستگاه متمرکز نیست اما بودجه خاص برای عدالت جنسیتی و کاهش عقب ماندگی ها در حوزه زنان و خانواده امسال رشد ۳۶ درصدی داشته است که یکی از بیشترین رشدها در بودجه سال ۹۹ است.

وی با اشاره به توجه ویژه رییس جمهوری به زنان و خانواده افزود: همچنین بودجه ای برای اجرای سند توسعه زنان در هر استان پیش بینی شده که نحوه توزیع آن اعلام خواهد شد.

ابتکار با بیان اینکه سند توسعه زنان در خوزستان هیجدهمین سند استانی کشور در این زمینه است، گفت: هر دستگاهی تکالیفی در این سند دارد و بودجه آن باید اختصاص داده شود.

وی درباره ویژگی های سند توسعه وضعیت زنان توضیح داد: این سند به عدالت جنسیتی اختصاص دارد، به طور مثال در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل که در برخی نقاط کشور به ویژه در مناطق مرزی هنوز کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد و این مشکل در دختران سه تا چهار برابر بیش از پسران است که باید آموزش و پرورش توجه ویژه کند.

انتقاد گروه‌های کارگری و معلمان از نگرفتن یارانه

ایلنا نوشت: یک مطالعه میدانی از معلمان در چند استان کشور نیز نشان می‌دهد که حمایت معیشتی به جمع کثیری از معلمان واجد شرایط پرداخت نشده است؛ یک معلم شیرازی در مورد این مسئله می‌گوید: در مدرسه ما از بین بیش از بیست معلم، فقط یک نفر این یارانه را گرفته است؛ من از سرایدار مدرسه و راننده سرویس دانش‌آموزان نیز پرسیدم اما آنها هم این یارانه را نگرفته بودند.

این درحالیست که عموم این معلمان از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌های خود خبر می‌دهند و می‌گویند: هرچه تلاش کردیم جوابی نگرفتیم.

سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصاد و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در نخستین روزهای واریز حمایت معیشتی اعلام کرد: «از حدود ۲۴ میلیون خانوار ایران، فقط ۶ میلیون خانوار به علت درآمد بالایی که دارند، از یارانه برخوردار نیستند و ۱۸ میلیون خانوار بقیه که شامل طبقات متوسط و طبقه با درآمد کم هستند، از این یارانه برخوردار می‌شوند، به عبارتی تفاوت نرخ بنزین، کاملا بین اقشار ضعیف و طبقه متوسط توزیع می‌شود.»

گروه‌های مختلف کارگران و بازنشستگان اعلام کردند که این یارانه را نگرفته‌اند: حدود ۵۰ درصد کارگران ساختمانی، حمایت معیشتی نگرفته‌اند. کارگران خباز مریوان، ازجمله گروه‌هایی هستند که این یارانه را نگرفته‌اند و همچنین جمع عظیمی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی نیز جزو کسانی هستند که ظاهراً مستحق دریافت شناخته نشده‌اند.

آب به بختگان رسید

حقابه بختگان بعد از رهاسازی به تالاب رسید تا شاید امیدی برای احیای آن باقی بماند، حقابه ۴۰ میلیون متر مکعبی که سطح محدودی از بختگان را شامل می‌شود.

حمید ظهرابی مدیرکل محیط زیست فارس در مراسم جشن رهاسازی حقابه تالاب بختگان گفت: حقابه ۴۰ میلیون مترمکعبی تالاب، بخش کوچکی ازحقابه بختگان محسوب می‌شود و رقم آب مورد نیاز محیط زیستی تالاب‌های بختگان و طشک۳۰۰ ملیون مترمکعب درسال‌های کم آبی وبیش از ۶۰۰ ملیون مترمکعب درسال‌های پرآبی برآورد شده است وبامدیریت مصرف آب دربخش‌های مختلف، تلاش می‌شود این تالاب هابتوانند کارکردهای اکولوژی خودرا به خوبی ایفا کنند.

حمید ظهرابی بیان کرد: تالاب‌های طشک وبختگان دومین تالاب بزرگ کشوروازمهمترین تالاب‌های کشورمحسوب می‌شوند که بین چند شهرستان خرامه، استهبان، نیریز و بخشی از ارسنجان واقع و در کنوانسیون رامسر نیز ثبت شده اند، ولی متاسفانه به علت‌های ناپایداری توسعه دربالا دست حوزه آبخیز وهمچنین تغییراقلیم دچارکم آبی شده اند و شرایطی به وجود آمده که این تالاب ها، نتوانسته اند چندین سال ازحقابه خود برخوردارشوند.

آموزش و پرورش ۱۳۰ هزار مربی پرورشی و مشاوره کم دارد

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمان حاضر با کمبود ۱۳۰ هزار مربی پرورشی و مشاوره در کشور روبرو هستیم.

وی افزود: در گذشته یک رشته با عنوان راهنمایی مشاوران با ۲ گرایش مشاوره تحصیلی و ترتبیتی و مربی امور تربیتی وجود داشت که مشکلاتی به وجود می‌آمد و با بررسی در کمیسیون تخصصی قرار شد دو رشته جدا از هم با عنوان مربی امور تربیتی و مشاور راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس امسال برای برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان در هر یک از این رشته‌ها یکهزار  مربی امور پرورشی و مشاوره جذب شده‌است.

شکوهی اضافه کرد: هرچند با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما تلاش شده در قالب طرحی که برای سازمان امور اداری و استخدامی کشورآماده شده در یک بازه زمانی پنج ساله بتوانیم نیروی حوزه پرورشی را تامین کنیم.

کشف ۱۱۷ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین در یک عملیات مشترک پلیسی

سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی، گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر  این استان اطلاعاتی دریافت کردند که یک سواری "تیبا" حامل مواد مخدر به سمت پایتخت در حرکت است که بلافاصله موضوع بررسی و مشخصات خودرو به مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اعلام شد.

وی افزود: مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خودروی "تیبا" را در "تهرانسر" شناسایی و متوقف کردند که در بازرسی از خودرو ۱۱۷ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین پودری کشف شد.

سردار شجاع با اشاره به دستگیری راننده خودرو؛ تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه خودرو و مواد کشف شده، جهت بررسی بیشتر به پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ منتقل شد.

همه‌گیری آنفلوآنزا تا ۲ هفته دیگر فروکش می‌کند

مسعود مردانی عضو کمیته کشوری پیشگیری از آنفلوآنزای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: همه گیری ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در سراسر کشور رو به کاهش است و تا دو هفته دیگر فروکش می کند.

وی افزود: در حال حاضر موارد جدید ابتلا به آنفلوآنزا در کشور کاهش یافته و بیمارستان ها مملو از بیمارانی است که در هفته های گذشته مبتلا به این بیماری شده اند و تحت درمان هستند.

این متخصص بیماری های عفونی توضیح داد: علائم بیماری آنفلوآنزا معمولا به طور ناگهانی ظاهر شده و شامل لرز، سردرد و سرفه خشک است که با تب بالا، دردهای عضلانی، بی قراری و بی اشتهایی دنبال می شود. تب معمولا سه تا پنج روز ادامه دارد، همزمان با آن، علائم عمومی بروز می کند و علائم تنفسی به مدت سه تا چهار روز دیگر ادامه دارد.

۵٠٠ زندانی از پابند الکترونیک بهره‌مند هستند

به گفته حسن روحانی نیا مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی طبق آخرین اطلاعات موجود، حدود ۵٠٠ زندانی در کشور از امکان پابند الکترونیک بهره‌مند هستند.

وی افزود: پروژه پابند الکترونیک یکی از طرح های ارزشمند دستگاه قضایی بود که از سال ٩۴ عملیاتی شد.

وی ادامه داد: این اقدام، فرایند فوق العاده ای برای حفظ خانواده و بازگشت سریع تر زندانیان به جامعه است؛ برخی از محکومان دوران محکومیت خود را گذرانده اند و پابندها منفک شده است اما برخی دیگر همچنان ادامه دارد.

بیمه‌ها زیر بار هزینه خدمات سمعک نمی‌روند

علی رضی پور عضو هیات مدیره انجمن شنوایی شناسی ایران گفت: متاسفانه بیمه‌ها به بهانه ستاره‌دار بودن خدمات ارزش نسبی، زیر بار هزینه خدمات سمعک نمی‌روند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که از سمعک استفاده می کنند از قشر ضعیف جامعه هستند، افزود: بیمه سلامت به بهانه اینکه خدمات سمعک در کتاب ارزش نسبی ستاره دار است زیر بار مسئولیت پرداخت هزینه نمی رود و فشار مالی به خانواده ها تحمیل می شود.

رضی پور یکی دیگر از مشکلات جامعه شنوایی شناسی را قیمت گذاری عجولانه و غیرکارشناسی سمعک توسط اداره کل تجهیزات پزشکی عنوان کرد و گفت: متاسفانه این قیمت گذاری بدون اخذ نظر از شرکت ها و صاحبنظران و انجمن های علمی و صنفی صورت گرفته که انجمن علمی شنوایی شناسی اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده است.

راز جسد سوخته تاجر کشمش فاش شد

راز جسد سوخته در منطقه کشف رود فاش شدشب نوزدهم آبان ماه امسال، راننده یک دستگاه وانت بار هنگام عبور از زمین‌های منطقه کشف رود در انتهای توس ۹۱، از بقایای جسد سوخته یک انسان، به پلیس گزارش کرد.

 در بررسی‌های میدانی، دو دسته کلید و پاشنه کش فلزی در محل سوزاندن جسد توجه قاضی احمدی نژاد را به خود جلب کرد که همین موضوع با درج آن در رسانه ها، موجب افشای هویت مقتول شد.

کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) به تحقیقات و رصدهای اطلاعاتی خود ادامه می‌دادند به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد ردپای یک زن در قتل مقتول که یک تاجر کشمش است، وجود دارد.

با هماهنگی‌های قضایی، در نهایت زن ۳۸ ساله‌ای که متصدی یک درمانگاه بود در کاشمردستگیر شد و به مشهد انتقال یافت، اما او خود را بی خبر از جنایت نشان داد و گفت: تنها آشنایی من با مقتول این بود که خودرویی را از او خریداری کردم و قرار شد در تاریخ  برای ثبت سند آن اقدام کند، ولی دیگر پاسخ تماس هایم را نداد.

با بررسی‌های کاراگاهان پلیس، مشخص شد زن مسئول درمانگاه با همدستی فرد دیگری مرد تاجر را به قتل رسانده اند.

زن در اعترافات خود گفت: بعد از جدایی از همسرم، دچار مشکلات مالی زیادی شده بودم به طوری که حتی توان پرداخت حق و حقوق کارکنان درمانگاه و اجاره ملک را نیز نداشتم به همین دلیل تصمیم گرفتم از «ح-ن» (مقتول) که با او آشنا شده بودم مبلغی پول بگیرم، ولی او پولی به من نمی‌داد و قصد داشت تسهیلات بانکی برایم بگیرد تا این که یک روز با طرح نقشه‌ای نسنجیده تصمیم گرفتم حداقل خودروی تویوتای هایلوکس او را به شکلی از چنگش بیرون بیاورم و با این نقشه او را در کاشمر و به بهانه دادن سفته برای تسهیلات بانکی به منزلم کشاندم.

 این زن در ادامه اعترافات خود  گفت:چون اطلاعی از خواص داروهای خواب آور داشتم تعدادی قرص را در شربت به او خوراندم و با همدستی فرد دیگری به نام بهروز او را به ویلایی اطراف مشهد منتقل کردم و بعد از ساعت‌ها شکنجه، او را وادار کردم اسنادی را مبنی بر فروش خودرو امضا کند.

او ادامه داد: مرد تاجر در جریان شکنجه و خوراندن متعدد داروهای خواب آور جان داد و با همدستی بهروز جسد او را آتش زدیم و در کال زرکش اطراف توس ۹۱ رهاکردیم.

کد خبر 400354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.