احیای منطقه قدیمی و بی‌رونق آمریکایی با همکاری مردم

مسئولان شهر چاتانوگای آمریکا با همکاری عموم مردم به نوسازی یکی از پارک‌های قدیمی شهر پرداختند و فضای عمومی بسیار زیبایی احداث کردند که در میان تمام ساختمان‌ها و فضاهای سبز شهر جلوه گری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک Miler واقع در مرکز شهر چاتانوگا، چهارمین شهر بزرگ ایالت تنسی آمریکا، در نزدیکی ساختمان شهرداری و پارک عمومی چاتانوگا فضایی به بزرگی حدود هشت هزار متر مربع را دربر گرفته است.

در گذشته این پارک در جوار میدانی پایین‌تر از سطح خیابان‌های اطراف واقع شده بود و در نتیجه حس جدایی از شهر را به بازدیدکنندگان القا می‌کرد. در نتیجه معماران تصمیم گرفتند پارک و میدان را با خیابان‌های اطراف هم سطح و به طور کامل بازسازی کنند تا فضایی عمومی با قابلیت دسترسی بیشتر و جذاب‌تر ایجاد کنند.

طراحان پارک جدید Miler به منظور از بین بردن مرزهای بین این پارک و میدان هم جوار آن یک خیابان مشترک ایجاد کردند که این دو مکان را به هم وصل کرده است و یک فضای شهری واحد به وجود آورده است. نتیجه این اقدام مهم کاهش باندهای ترافیک، از میان برداشتن مرزهای قدیمی بین خیابان و پیاده‌روها و ایجاد یک فضای هموار مملو از درختان بومی به منظور ممنوعیت استفاده از خودرو و افزایش پیاده‌روی در سراسر پارک بود.

سنگفرشی زیبا سراسر پارک و پلکان‌های اطراف را پوشیده است تا فضای یکپارچه و چشم‌ نواز ایجاد کند. پایداری و راه حل‌های دراز مدت نظیر مدیریت آب باران و استفاده از خاک مناسب برای زیر ساخت پارک از جمله عناصری است که پارک میلر را از سایر پارک‌های ایالت تنسی متمایز کرده است.

در این فضای عمومی شگفت انگیز بیش از ۷۵ درخت جدید بومی در خاک حاصلخیز کاشته شده است که به پاکسازی هوای آلوده مرکز شهر چاتانوگا کمک زیادی می‌کند. خاک به کار برده شده در پارک علاوه بر تغذیه درختان، به بهترین شکل ممکن مدیریت آب باران را فراهم می‌آورد و میزان آب ورودی به سیستم سرریز فاضلاب را کاهش می‌دهد.

پارک Miler نه تنها به عنوان یک فضای سبز عمومی در مرکز شهر عمل می‌کند بلکه به گونه‌ای طراحی شده تا میزبان رویدادهای مختلف فرهنگی در طول سال باشد. مردم در سراسر پارک به اینترنت پرسرعت به طور کاملاً رایگان دسترسی دارند و سیستمی از کابل‌های اینترنت و الکتریسیته در زیر زمین تعبیه شده است که برای آثار هنری دیجیتالی، نمایش‌ها و صحنه‌های نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک پروژکتور پیشرفته نیز برای نمایش‌های تلویزیونی و اجراهای زنده در مرکز پارک قرار دارد.

معمارانی که مسئولیت نوسازی پارک Miler را به عهده گرفتند از ایده‌های عموم مردم در طراحی‌های خود بهره گرفتند و به مدت ۶ ماه جلسات عمومی در سراسر شهر برگزار کردند و حتی نظرسنجی‌هایی در میان مردم منتشر کردند.

کد خبر 400348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.