شهرکرد به شهر دوستدار کودک می‌پیوندد

شهردار شهرکرد با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن نیازهای کودکان در جامعه گفت: مرکز استان چهارمحال و بختیاری به شهرهای دوستدار کودک خواهد پیوست.

به گزارش ایمنا، نورالله غلامیان دهکردی، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل شهر دوست‌دار کودک، اقدامات لازم برای مناسب‌سازی معابر و ایمن‌سازی فضاهای عمومی در شهرکرد انجام می‌شود.

وی افزود: ایجاد راه‌های امن به مدرسه و توسعه خانه‌های اسباب‌بازی در شهرکرد با پیوستن مرکز چهارمحال و بختیاری به شهر دوست‌دار کودک فراهم خواهد شد.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: شناسایی منابع و امکانات حمایتی مردمی از کودکان و مشارکت در برگزاری جشن‌های مرتبط با آنان در شهر، جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده برای حمایت از شهر دوست‌دار کودک در شهرکرد به شمار می‌رود.

غلامیان یادآور شد: برای تحقق این اهداف شورای اجرایی سیاست‌گذاری و بسترسازی به منظور اجرای مفاد و راهبردهای تعیین شده در دستورالعمل شهر دوست‌دار کودک تشکیل و فعال می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای این برنامه نیازهای کودکان شناسایی و برای تحقق آن به خصوص در برنامه‌های مرتبط با شهرسازی اقدام خواهد شد.
شهردار شهرکرد گفت: توجه به بسترهای روان‌شناسی و فیزیولوژی کودکان از مهم‌ترین نیازهای جامعه کنونی بوده که در شهر دوست‌دار کتاب نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، ابتکار شهرهای دوست‌دار کودک در سال ۱۹۹۶ از سوی یونیسف و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد معرفی شد؛ بر این اساس رفاه کودکان، شاخص نهایی یک زیستگاه سالم، جامعه دموکراتیک و حاکمیت مطلوب است.

کد خبر 400343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.