ایستگاه کوهسنگی قطار شهری فردا افتتاح می‌شود

معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد از افتتاح ایستگاه کوهسنگی قطار شهری خبر داد و گفت: فردا (سه‌شنبه) ایستگاه کوهسنگی از خط دو قطار شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، خلیل کاظمی با بیان اینکه این ایستگاه با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵۰ میلیار تومان احداث شده، اظهار کرد: ۱۳۵ متر طول، ۲۰ متر عرض و ۲۳ متر عمق دارد و از نکات بارز آن می‌توان به شیشه‌ای بودن سازه و قرارگرفتن در فضای بوستان کوهسنگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ایستگاه کوهسنگی، نخستین سازه تیر و ستون شیشه‌ای کشور محسوب می‌شود،  افزود: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از ایستگاه کوهسنگی، شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصد تعداد مسافران در این مسیر باشیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: اکثر پروژه‌های عمرانی که در شهر اجرا می‌شود براساس نیاز شهر طراحی و اجرایی خواهد شد.

کاظمی تصریح کرد: به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای بین تاکسیرانی و اسنپ منعقد شده است که منجر به حل برخی مشکلات رانندگان خواهد شد، همچنین در خصوص بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی، افرادی که قصد نوسازی با قیمت مناسب داشته باشند، به زودی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: اکثر پروژه‌های عمرانی که در شهر اجرا می‌شود، براساس نیاز شهر طراحی و اجرایی می‌شوند، مانند طرح میدان چهار سطحی آزادگان مشهد (میدان نمایشگاه) که پیش‌بینی می‌شود با اجرای آن بسیاری از مشکلات ترافیکی منطقه حل خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در خصوص مشکلات میادین سطح شهر، اضافه کرد: در بسیاری از مواقع منکر این نیستیم که برخی میادین نیاز به اصلاح هندسی دارند، بلکه گاهی با تغییرات جزئی می‌توان اثربخشی زیادی را شاهد باشیم، در این بین نظرات مردم نیز برای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است و مطمئنا باعث شناخت بیشتر نیازهای شهر خواهد شد.

کاظمی با اشاره به برخی پروژه‌های شهری ادامه داد: به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان و زائران در میدان بیت‌المقدس ایستگاه خط سه قطار شهری در باب الجواد(ع) در حال احداث است که با این طرح برخی مشکلات شهروندان برای تردد و ترافیک‌های سنگین در هسته مرکزی شهر کاهش می‌یابد؛ طرح مشترک دیگری که مدیریت شهری مشهد با همکاری آستان قدس رضوی در نظر گرفته است، طرح کلان پلازا است که به منظور تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی با افزایش صحن حرم مطهر رضوی برای شهروندان محقق خواهد شد که البته این طرح در مرحله مقدماتی مطالعه است.

وی گفت: مدیریت شهری مشهد کاملا به مشکلات شهر واقف است و در همین راستا درصدد تحقق اعتبار برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های شهری هستیم تا بسیاری از مشکلات مرتفع شود و به همین منظور ایستگاه پایانی خط دو قطار شهری در  کوهسنگی تا آخر هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در خصوص خطوط BRT، خاطرنشان کرد: مطالعات برای حذف یا طرح جایگزین نرده‌های خطوط BRT در حال انجام است و به محض وصول نتیجه طرح را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

کاظمی اظهار کرد: اگر می‌توانستیم از اهرم جریمه برای افرادی که وارد خط ویژه اتوبوس می‌شوند استفاده کنیم، حتما این کار را اجرایی می‌کردیم، اما متاسفانه تاکنون ساز و کار خاصی برای این مورد در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در منطقه طبرسی شمالی، طرح پارک خطی را پیشنهاد و در دستور کار قرار داده‌ایم، اضافه کرد: قصد داریم محل ایمنی برای شهروندان محل فوق ایجاد کنیم، همچنین با عریض کردن پیاده‌رو و فضاسازی برای شهروندان حس خوب انسان‌محوری ایجاد کنیم و با اجرای این طرح حتما وضعیت محله متحول خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در خصوص میزان بودجه معاونت عمران حمل و نقل و ترافیک، گفت: عددی که در بودجه برای این معاونت در سال ۹۸ در نظر گرفته شده میزان ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌هایی مانند اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح، اصلاحات هندسی، خرید تجهیزات و ماشین آلات، همچنین احداث پیاده‌رو،  جمع‌آوری آب‌های سطحی و ... است.

کاظمی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۹۰ درصد از تعهد سه میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شده و ۱۰ درصد باقیمانده حداکثر تا پایان آذرماه انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در اسرع وقت پیگیر مشکلات شهروندان خواهیم شد و سعی داریم به درخواست‌های مطرح شده در مرکز ۱۳۷ پاسخ مثبت داده شود و در صورت نبود مشکل فنی در مشکل مطرح شده شهروندان، همه درخواست‌ها از سمت مدیریت شهری انجام خواهد شد.

کد خبر 400330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.