معرفی هنر چاپ دستی در نگارخانه صفوی

یک هنرمند گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر چاپ دستی است چرا که در اصفهان کمتر به این هنر پرداخته شده و یک هنر جدید محسوب می‌شود.

عباس میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه از دو دسته آثار چاپ دستی و نقاشی تشکیل شده، که ۱۸ اثر آن چاپ دستی و ۱۰ اثر نقاشی است و هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر چاپ دستی است چرا که در اصفهان کمتر به این هنر پرداخته شده و یک هنر جدید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال از این نمایشگاه خوب بوده است،افزود: یک هنر جدید برای مخاطب جذاب است و یک اثر هنری همانند نقاشی و طراحی یک کار تک محسوب می‌شود که قیمت بالاتری دارد اما چاپ دستی تیراژ گرفته می‌شود و قیمت مناسب تری دارد.

این هنرمند ادامه داد: از سه تکنیک کالکوگرافی آثارم بهره گرفتم، تکنیک های به کار برده شده شامل اچینگ که حکاکی روی مس است که سپس در اسید قرار می گیرد و بعد زیر دستگاه پرس چاپ دستی کلیشه و مقوا رد می‌شود و نقش حکاکی شده روی مس به مقوا منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تکنیک مزوتینس تکنیکی خاص است و هنرمندانی که چاپ دستی کار می‌کنند تنها پنج درصد سراغ این سبک می‌روند و نیاز به اسید ندارد و با وسیله ای به نام راکر خراش های بسیار ریز بر روی مس ایجاد می‌شود و با برمیشر خراش ها به صورت سایه روشن بر روی مس نقش میبندد و سپس از زیر دستگاه چاپ میگذرد تا بر روی مقوا منتقل شود.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار نقاشی و چاپ دستی عباس میرزائی تا ۲۲ آذر ماه در گالری خانه صفوی میزبان علاقه مندان به هنر خواهد بود.

کد خبر 400325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.