رشد ۵۰ درصدی پروانه‌های ساختمانی صادر شده در منطقه ۱۴

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از رشد ۵۰ درصدی تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در منطقه ۱۴ طی هشت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت به لحاظ متراژ پروانه های صادر شده در این منطقه نیز ۲۸ درصد رشد داشته است.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۱۴ به دلیل بافت و شرایط ویژه همچنین وضعیت اراضی که بیشتر آنها به صورت قولنامه‌ای است، همچنین ریزدانه‌هایی که به صورت ویژه در بافت قرار گرفته، فرایند ساخت و ساز شرایط ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به طرح‌های ویژه در منطقه ۱۴، تصریح کرد: از سال گذشته پیگیری‌های زیادی برای طرح بازآفرینی در قالب اقدام مشترک در پهنه‌های سودان و باتان انجام و خوشبختانه منتج به نتیجه شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: استنباط درباره دو پهنه سودان و باتان این بود که می توان این پهنه‌ها را در قالب طرح بازآفرینی در جهت بافت فرسوده و احیاء بافت استفاده کرد، اما خوشبختانه در این پهنه ها خدمات عمومی و سرانه های خدماتی شامل آموزشی، بهداشتی، ورزشی و فضای سبز تعریف و در برخی از کاربری ها مانند فضای سبز حتی تا دو برابر کاربری پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح پهنه‌های باتان و سودان روز دهم آذرماه ۹۸ در کمیسیون ماده پنج در قالب بازآفرینی شهری مصوب شده و به زودی به منطقه ۱۴ ا بلاغ می شود.

حسینی‌نیا با بیان اینکه از جمله طرح های ویژه دیگری که در منطقه ۱۴ پیگیر تحقق آن هستیم تا در کوتاه زمان مصوبات آن را دریافت کنیم، تعیین تکلیف اراضی حدفاصل محدوده شمالی منطقه ۱۴ و مسیر کوی فرزانگان است، تصریح کرد: در این پهنه حدود ۱۸ هکتار زمین پیش بینی شده تا در قالب بازآفرینی و ایجاد سکونت گاه هایی برای شهروندان این منطقه اجرایی شود؛ به زودی این طرح در کمیسیون ماده پنج به جمع بندی می‌رسد.

وی تاکید کرد: باتوجه به ویژگی هایی موجود در منطقه ۱۴ و براساس سیاست هایی که در مدیریت شهری دنبال می شود و به نوعی جدایی گزینی شهری و نابرابری فضایی موجود در شهر که به طور خاص در این منطقه مشهود است، برای کاهش نابرابری فضایی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد: طرح معماری مجموعه توسعه حرم زینبیه توأم با مباحث طراحی شهری و مباحث شهرسازی آماده شده تا براساس نظر متخصصان، اصلاحات لازم انجام و مصوبه نهایی از کمیسیون ماده پنج دریافت شود.

کد خبر 400320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.