تصویب کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها پس از ۳۷ سال

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ضرورت کسب درآمد پایدار شهرداری ها به جای تراکم فروشی را تایید می کند و امیدوارم لایحه ضرورت درآمد پایدار شهرداری ها پس از بررسی های کارشناسانه، تصویب و در قالب قانون اجرا شود.

ناهید تاج‌الدین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت وجود درآمد پایدار برای شهرداری ها اظهار کرد: توسعه پایدار شهری نیازمند درآمد پایدار شهرداری هاست و تا زمانی که شهرداری ها به درآمد پایدار نرسند نباید انتظار توسعه پایدار شهری را داشت.

وی افزود: در همین راستا پس از ۳۷ سال در مجلس دهم شاهد تصویب کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ ها و دهیاری‌ ها بودیم؛ لایحه ای که در آن برای اصلاح و تامین منابع جدید درآمدی شهرداری ها راهکارهای خوبی دیده شده است. تقویت منابع موجود درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ ها از دستاورد های تصویب کامل این لایحه علاوه بر ساماندهی عوارض محلی و شفاف سازی و نظام مند نمودن وضع آن خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه علنی مجلس، نمایندگان ماده ۱۰ لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها مبنی بر افزایش درآمد آن ها از مالیات ارزش افزوده را جهت اصلاح و بررسی های بیشتر و رفع اشکال اصل ۷۵ به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند که این لایحه پس از بررسی کمیسیون  با توجه به دو فوریتی بودن آن دوباره به صحن خواهد آمد.

تاج الدین خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای حاکم بر مجلس فضایی است که ضرورت کسب درآمد پایدار شهرداری ها به جای تراکم فروشی را تایید می کند و امیدوارم این لایحه پس از بررسی های کارشناسانه، تصویب و در قالب قانون به زودی اجرا شود.

به گزارش ایمنا، لایحه درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم‌گری در زمینه هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق روش‌هایی مانند کاهش وابستگی به درآمدهای غیرمستمر از جمله درآمد ساخت و ساز، تعیین سازوکار مؤثر برای کسب عوارض و درآمدهای قانونی، ایجاد وحدت رویه در وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی، ساماندهی توزیع عوارض ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و کمک‌های مالی دولت، در دهم مرداد ۱۳۹۷ به تصویب هیئت وزیران رسید و برای طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

کد خبر 400306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.