ارائه بیمه درمان خانواده به هنرمندان صنایع‌دستی

سرپرست بیمه ایران تصریح کرد: ما می‌توانیم به هنرمندان صنایع‌دستی، بیمه مسئولیت تضمین کیفیت را با قیمت پایین ارائه دهیم که تشویقی برای خرید محصولات آن‌ها شود.

به گزارش ایمنا، محمد رضایی سرپرست بیمه ایران درباره راهکارهای بیمه محصولات صنایع‌دستی اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در همه دنیا وجود دارد، بحث بیمه و سازوکارهای آن است. بیمه اکنون می‌تواند به همه قشرها و در همه رشته‌های اقتصادی از جمله صنعت و به‌خصوص در بخش صنایع‌دستی بسیار کمک کند.

او افزود: اکنون شاید مهم‌ترین مشکل آثار صنایع‌دستی در بخش کیفیت محصولات است. بیمه می‌تواند این موضوع را تضمین کند که محصول صنایع‌دستی دارای کیفیت است و اگر خسارتی بعد از تولید و در حین استفاده به آن وارد شود، بیمه خسارت آن را به مردم می‌دهد. این امر باعث می‌شود که بیشتر مردم راغب شوند که با اطمینان خاطر محصولات صنایع‌دستی را خریداری کنند.

سرپرست بیمه ایران تصریح کرد: ما همچنین می‌توانیم به صنعتگران، بیمه مسئولیت تضمین کیفیت با قیمت پایین را نیز ارائه دهیم که تشویقی برای خرید محصولات آن‌ها شود.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: نگرانی دیگر این قشر، مشکلات بیمه درمانی آنهاست و تعداد زیادی از هنرمندان صنایع‌دستی با این مشکل مواجه هستند چون در صنعت کشور، بیمه درمان به صورت گروهی داده می‌شود. در این خصوص جلساتی را با محمد خیاطیان، معاون توسعه و مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشتیم که بتوانیم امکانی را فراهم آوریم که به هنرمندان صنایع‌دستی، بیمه‌نامه درمان خانواده بدهیم. چرا که این موضوع خیلی به آن‌ها کمک می‌کند.

سرپرست بیمه ایران خاطرنشان کرد: بیمه درمان این قشر، به‌طور استثنا، گروهی است ولی ما قصد داریم این امتیاز را برای هنرمندان صنایع‌دستی قائل شویم که بیمه درمانی انفرادی و خانوادگی دریافت کنند و بیمه درمانی آن‌ها دیگر به صورت گروهی نباشد.

او افزود: همچنین می‌توانیم بیمه حادثه را نیز برای هنرمندان صنایع‌دستی ارائه دهیم تا اگر در حین کار مشکل یا آسیبی مثل نقص عضو اتفاق بیفتد، بیمه بتواند این خسارت را برای آنها جبران کند. از موارد دیگر بعضی از این رشته‌های هنری، ریسک بالای کار آنهاست که ما در بخش بیمه آتش‌سوزی و مصونیت نیز می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

سرپرست بیمه ایران با بیان این‌که وقتی ضریب نفوذ صنعت بیمه در هر کشوری بالا باشد، نشان‌دهنده این است که آن کشور از نظر اقتصادی در رتبه بالایی قرار دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما در کشور داریم این است که باید برای بیمه هم همچون استفاده از صنایع‌دستی در کشور فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم ضریب نفوذ کشور را در این حوزه بالا ببریم. وقتی بیمه رشد کند، می‌تواند در بخش‌هایی حتی حق بیمه‌های خرد آورده و برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هدایت شود که در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.

محمد رضایی در پایان اظهار امیدواری کرد: بیمه ایران باید با ارائه راهکارهایی، بتواند در بخش صنایع‌دستی، کمک‌های مالی به هنرمندان را در بخش‌هایی خاص به‌عنوان بیمه‌های اعتباری برای هنرمندان قائل شود.

منبع: میراث‌آریا

کد خبر 400298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.