اجرای ۹ پروژه‌ عمرانی در منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال احداث گفت: در حال حاضر ۹ پروژه مهم در این منطقه در دست اقدام قرار دارد که تحقق این پروژه‌ها منطقه را به منطقه‌ای پویا، عمرانی و کارگاهی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شمسی، در دیدار مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ اظهار کرد: این منطقه در سال‌های نه چندان دور از منطقه هفت جدا و در شمال شرقی شهر واقع شده و با کمترین زیرساخت‌های شهری فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این منطقه دارای ۱۲ محله است، افزود: این منطقه ۱۹۳۸ هکتار مساحت دارد که ۹۹۹ هکتار آن خارج از محدوده و مابقی داخل محدوده بوده همچنین دو سوم مساحت منطقه در بافت فرسوده قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: منطقه ۱۴ با ریزدانه‌های فراوان شکل گرفته و تا چند سال گذشته از آن به عنوان منطقه محروم یاد می‌شد، اما امروز خوشبختانه کلمه محرومیت از آن حذف شده و منطقه در حال توسعه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های تعریف شده زیرساخت‌های منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۷ جمعیت آماری و شناسنامه‌ای این منطقه ۱۶۳ هزار نفر است، اما در واقع بیش از ۲۲۰ هزار نفرجمعیت شامل ۱۲ هزار نفر اعراب، حدود ۲۵ هزار نفر اتباع افغان در این منطقه ساکن هستند و از خدمات شهری بهره‌مند می‌شوند در حالی که خدمات براساس جمعیت ۱۶۳ هزار نفر ارایه می‌شود.

شمسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام شهروندان ساکن در منطقه ۱۴ با هر قومیتی با امنیت کامل و سرشار از امید زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال احداث منطقه ۱۴، گفت: در حال حاضر ۹ پروژه مهم در این منطقه در حال احداث است که این منطقه را به منطقه‌ای  پویا، عمرانی و کارگاهی تبدیل کرده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به مرمت برج کبوتر حصه اظهار کرد: برای مرمت این برج پنج میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و در حال حاضر ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی از پیشرفت ۶۱ درصدی احداث تقاطع غیر همسطح آفتاب خبرداد و گفت: برای اجرای این پروژه بیش از ۵۹۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

شمسی دیوارکش مالون مادی ارزنان، زیرسازی و آسفالت معابر تفکیکی موسوی، زیرسازی و آسفالت تفکیکی قزوینی، زیرسازی و آسفالت تفکیکی شهرک سرو را از دیگر پروژه‌های منطقه ۱۴ برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: دو ورزشگاه «رستم» واقع در محله ارزنان و «سهراب» واقع در محله عمان‌سامانی مطابق با استانداردهای روز دنیا با ۶۰ درصد پیشرفت در حال احداث است و تا پایان سال‌جاری افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 400288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.