مرکز نوآوری انرژی در دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی مرکز نوآوری انرژی در دانشکده مهندسی نفت این دانشگاه خبرداد و گفت: این مرکز در فضایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع راه‌اندازی خواهد شد که بستری برای توسعه ایده‌ها و فناوری‌ها در راستای نیازهای صنعت و جامعه خواهد بود.

به گزارش  ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حسین حسینی تودشکی در جلسه انعقاد قرار داد میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت توسعه پترو ایران پدکو گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از  ۶ سال گذشته استراتژی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را تدوین کرده است.

وی افزود: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم به این معنی است که تحقیقات دانشگاه منجر به خروجی مورد نیاز برای صنعت و جامعه شود وضریب تأثیر دانشگاه ابتدا در سطح ملی و سپس در سطح بین‌المللی افزایش یابد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: براساس این رویکرد در دو محور افزایش سطح پروژه‌های صنعتی و  ایجاد مراکز نوآوری به منظور حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشگاهیان برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

دکتر حسینی تودشکی افزود: در این راستا قوانین ارتقاء اعضای هیات علمی نیز تغییر داده شد، به این نحو که تجاری‌سازی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالیت اساتید با صنعت و فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه در شاخص‌های ارزیابی اساتید مورد توجه قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: براساس استراتژی دانشگاه که توجه ویژه به نوآوری و تبدیل ایده به فناوری و محصول است، درحال حاضر ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها درحوزه‌های مرتبط با نفت وگاز فعالیت دارند

دکتر حسینی تودشکی گفت: از سال گذشته از صنایع دعوت کردیم که دفاتر تحقیق و توسعه و مرکز نوآوری در دانشگاه داشته باشند تا براین اساس نیازهای صنعت از طریق انجام پروژه‌ها و پایان نامه‌ها مرتفع شود و یا استارت آپ هایی شکل گیرند که بتوانند به صورت مداوم به صنعت و جامعه خدمات ارائه دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: به زودی مرکز نوآوری انرژی با مشارکت بخش خصوصی و تعامل با وزارت نفت در دانشکده نفت این دانشگاه در فضایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 400267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.