۳ بیماری خطرناک که بیشتر آقایان را درگیر می‌کند

پارکینسون، سرطان روده بزرگ و سرطان پانکراس سه بیماری خطرناکی است که بیشتر مردان را تهدید می‌کند.

به گزارش ایمنا، درواقع برخی از مطالعات مبتنی بر جنسیت نشان می‌دهند که برخی بیماری‌ها ماهیتی مردانه‌تر دارند. البته فراموش نکنیم که برخی بیماری‌ها مثل سرطان‌های رحم یا سرطان پروستات به طور کلی به زنان یا مردان معطوف می‌شوند، اما برخی بیماری‌ها نیز بین هر یک از جنسیت‌ها شایع‌تر است.

بیماری پارکینسون

با بیماری پارکینسون، مغز در طی سال‌ها به تدریج آسیب می‌بیند.پارکینسون باعث می‌شود بدن به طور غیرقابل کنترل تکان بخورد و عضلات را کند و سفت می‌کند. اما مردان بیش از زنان مستعد ابتلا به پارکینسون هستند. در یکی از آنالیزها در سال ۲۰۰۴ که در ژورنال Neurology، Neurosurgery & Psychiatry منتشر شده است، محققان دریافتند که مردان ۱.۵ برابر بیشتر از خانم‌ها در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون بودند.

سرطان روده بزرگ

به گفته سازمان بین المللی پیشگیری و درمان سرطان، مردان و به ویژه افرادی با تبار آمریکایی آفریقایی بیش از زنان با احتمال سرطان روده بزرگ رو به رو می‌شوند. فارغ از مسائل جنسیتی اگر فردی در خانواده به این بیماری مبتلا شود بهتر است سایرین کمتر سیگار بکشند، اگر رژیم غذایی ضعیفی دارند بیشتر به رژیم غذایی خود توجه کنند.

سرطان پانکراس

بر اساس گزارش بهداشت نیوز، مرکز تحقیقات سرطان سل گلدمن پانکراس، مشابه با سرطان روده بزرگ تخمین زده که مردان به ویژه مردان سیاه پوست در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پانکراس قرار دارند. این بیماری مردان سیگاری را بیشتر درگیر می‌کند؛ بنابراین باز هم بهتر است مردان عادت منفی سیگار کشیدن را ترک کنند.

کد خبر 400266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.