روش درمان ‌تیرگی ‌دور ‌چشم ‌چیست؟

یک ‌متخصص ‎‌پوست، مو و زیبایی ‌شناسایی ‌علت ‌های بروز عارضه ‌تیرگی دور چشم ‌و اقدامات درمانی ‌مناسب برای رفع این تیرگی ‌را تشریح کرد.

ابوالفضل ‌جویا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به علل متفاوت ‌بروز عارضه پوستی ‌تیرگی دور چشم، اظهار کرد: در تیرگی دور چشم، پوست دور چشم ‌تیره‌تر  ‌از  ‌قسمت‌های دیگر است، تیرگی دور چشم علت ‌های مختلفی دارد ‌ که کم خونی، کم کاری تیروئید، لاغری‌های ناگهانی، پرکاری و موارد ‌ارثی از جمله این دلایل است.

وی ‌با ‌بیان اینکه برای درمان تیرگی ‌دور چشم باید با توجه به علت بروز آن نسبت به درمان این عارضه اقدام شود، افزود: اگر تیرگی چشم همراه با گودی، چروک ‌و جمع شدن پوست زیر ‌چشم باشد می توان با حجیم‌سازی ‌و پر کردن آن درمان را انجام داد.

این ‌متخصص پوست، مو و زیبایی ‌تصریح کرد: امروزه با استفاده از روش‌هایی مانند مزوتراپ، پی آر پی، کربوکسی ‌تراپی و روش‌های دیگری که موجود است می‌توان عارضه تیرگی ‌های دور چشم را کاهش داد.

وی معتقد است در رابطه با مسائلی ‌مانند بروز کم ‌کاری تیروئید، کم ‌خونی ‌و پرکاری تیروئید ‌نکته ‌حائز اهمیت ‌این است ‌که قبل از ادامه ‌روند درمانی ‌تیرگی چشم نسبت به رفع این بیماری‌ها اقدام شود.

جویا ‌با تاکید بر اینکه معمولا وقتی ‌تیرگی ‌دور چشم ایجاد می‌شود باید علت را برطرف کرد، گفت: بعد از رفع علت‌های بروز این عارضه پوستی می‌توان از داروهایی مانند کرم های دور چشم حاوی ویتامین K2 برای کاهش ‌و رفع تیرگی دور چشم استفاده کرد.

وی ‌تصریح کرد: البته کرم‌های دیگری که ‌حاوی ترکیبات گیاهی مانند هالواکسیلیم و موارد مشابه که در بازار وجود دارد را می‌توان برای ‌عارضه پوستی رفع تیرگی چشم استفاده کرد.

این ‌متخصص ‌پوست، مو و زیبایی، خاطرنشان کرد: با وجود همه ‌موارد گفته ‌شده به دلیل اینکه ‌عارضه ‌پوستی ‌تیرگی دور چشم مسائل مهمی را در دور چشم پوست افراد به دنبال دارد، توصیه می‌شود که درمان رفع این عارضه را هیچ وقت با نظر افراد غیر متخصص انجام ندهند.

کد خبر 400256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.