افزایش قیمت جهانی طلا در ادامه تنش‌ تجاری آمریکا و چین

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر ادامه نگرانی‌ها درباره تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین با افزایش روبه‌رو شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، پس از اصرار مجدد واشنگتن بر موضع خود مبنی بر ضرب الاجل تعیین شده برای اعمال دور جدیدی از تعرفه‌های تجاری علیه چین تا پایان هفته جاری، تقاضا برای طلا با افزایش روبه‌رو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۶۰ دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه با افت یک درصدی روبرو شده بود که این بیشترین کاهش قیمت در یک ماه اخیر به شمار می رود.

لاری کودلاو مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید روز جمعه تاکید کرد که ضرب الاجل ۱۵ دسامبر برای اعمال دور جدید تعرفه های تجاری علیه چین همچنان پابرجاست ولی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مایل به ادامه مذاکرات تجاری با چین است.

تشدید نگرانی‌ها درباره جنگ تجاری آمریکا و چین موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

پیش از این انتظار می رفت فاز نخست توافق تجاری بین آمریکا و چین در ماه نوامبر نهایی شود.

قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار آمارهای مثبت اشتغال آمریکا در ماه نوامبر با افت شدید یک درصدی روبه‌رو شد. این آمارها نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا در خطر سقوط و ریزش قرار ندارد.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد صادرات چین در ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی با کاهش روبه‌رو شده ولی واردات افزایش داشته است. ذخایر ارزی چین نیز با ۹ میلیارد دلار کاهش به ۳.۰۹۶ تریلیون دلار رسیده است.

ترامپ روز یکشنبه در واکنش به آزمایش جدید موشکی کره شمالی هشدار داده است که رهبر کره شمالی همه چیز را از دست خواهد داد، اگر بخواهد دشمنی و خصومت را بار دیگر از سر بگیرد. وی بار دیگر خواستار خلع سلاح کامل کره شمالی شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین قرار خواهد داشت.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۶.۵۸ دلار رسیده است.

منبع: سایت طلا

کد خبر 400250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.