فضای سبز منطقه ۱۴ در آستانه تحول بزرگ

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر پروژه انتقال پساب به طول ۱۳ کیلومتر با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است که پس از اجرای این پروژه و تصفیه پساب تحول اساسی در فضای سبز منطقه صورت می‌گیرد.

حسین امیری در حاشیه ملاقات مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این منطقه به دلیل شرایط خاص بافت منطقه نیازمند توجه بیشتر و همچنین تأمین زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه است.

وی افزود: با توجه به بافت جمعیتی منطقه باید در حوزه خدمات شهری نهایت تلاش برای ارایه به موقع خدمات به شهروندان انجام شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به فضای سبز منطقه ۱۴، تصریح کرد: در حال حاضر مساحت فضای سبز اکولوژیکی این منطقه حدود سه درصد مساحت فضای سبز کل شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: در صدد تأمین آب مورد نیاز جهت توسعه فضای سبز در منطقه ۱۴ هستیم به طوری که در حال حاضر پروژه انتقال پساب به طول ۱۳ کیلومتر با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است که پس از اجرای این پروژه و تصفیه پساب تحول اساسی در فضای سبز منطقه صورت می‌گیرد.

امیری اظهار امیدواری کرد: در نیمه دوم سال ۹۹ پروژه احداث تصفیه خانه و انتقال پساب در مناطق ۱۴ و هفت را به پایان برسانیم.

کمبود فضای تفرجگاهی در منطقه

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای تفرجگاهی منطقه ۱۴ بسیار کم است، گفت: باید برای افزایش فضاهای تفرجگاهی در پارک‌ها و سایر محل‌هایی که فضای سبز در نظر گرفته شده، تلاش کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: در این منطقه ۱۴ کیلومتر مادی وجود دارد که به لحاظ عمرانی، احداث و کاشت فضای سبز و درختان، نیازمند بازسازی و توجه است.

وی گفت: حدود ۱۶.۵ درصد عرصه‌های فضای سبز منطقه ۱۴ با روش آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود که نسبت به مناطق دیگر کمتر این اقدام انجام شده و باید بتوانیم نوع آبیاری و روش‌های توزیع آب را تغییر و ارتقاء دهیم تا استفاده بهینه‌تری از آب در این منطقه صورت گیرد.

امیری با بیان اینکه مساحت رفت و روب منطقه ۱۴ حدود شش درصد مساحت رفت و روب کل شهر است، تصریح کرد: در شهر اصفهان در یک شبانه روز حدود ۴۵ میلیون متر مربع رفت و روب صورت می‌گیرد در حالی که در منطقه ۱۴ حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع رفت و روب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یک ایستگاه آتش نشانی در کنار ساختمان فعلی شهرداری منطقه ۱۴ با حدود چهار میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است، گفت: این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به تراکم بالای جمعیت در منطقه ۱۴ احداث ایستگاه‌های دیگری در این منطقه و منطقه هفت پیش بینی شده و در بودجه سال ۹۹ تدابیر لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز آن صورت می‌گیرد.

کد خبر 400240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.