«تشکل‌های معتمدان محلی» در شهر تشکیل می‌شود/نگاه برابری به مناطق ۱۵ گانه

شهردار اصفهان در ششمین برنامه ملاقات مردمی خود در قالب پنجاه و سومین نشست هم‌اندیشی «اصفهان فردا» با معتمدان و شهروندان منطقه ۱۴ اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دیدار «قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان در جمع معتمدان منطقه ۱۴ اظهار کرد: جای بسی خرسندی دارد که هریک از معتمدان دغدغه بهتر شدن شرایط منطقه و محل سکونت خود را در تمام حوزه‌ها دارند.

وی با بیان اینکه در محلات شهر باید تشکل‌های محلی ایجاد شود، افزود: باید در مناطق مختلف شهر، جمعی با عنوان «معتمدان منطقه» و با حضور ۳۰ نفر از معتمدان تشکیل شود که این تشکل‌ها می‌تواند پایگاه قوی فکری برای رفع مسایل هر منطقه جهت کمک به مدیران شهری باشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: با مشورت معتمدان محلی می‌توان گره‌های کور مناطق را باز و برنامه‌ریزی‌های شهری را اولویت‌بندی کرد و آنچه باید امروز انجام شود را آموخت.

وی با بیان اینکه معتمدان در مناطق مختلف می‌توانند بازوی توانمند مدیران اجرایی در هر منطقه باشند، گفت: در هر منطقه وقتی مشکل یا بحرانی به وجود می‌آید، می‌توان با معتمدان گفت و گو و راهکار ارایه کرد و در راستای رفع مسایل گام برداشت.

نوروزی ادامه داد: ششمین برنامه ملاقات مردمی با معتمدان منطقه ۱۴ را به عنوان روز تاسیس تشکل «معتمدان محلی» می دانیم، البته تعداد معتمدان باید به اندازه‌ای باشد که جغرافیای منطقه را پوشش دهد تا بتوانیم اولین جلسه را برای انسجام بخشی و بررسی راهکارهای کمک به منطقه برگزار کنیم.

تمامی ساکنان منطقه را شهروند درجه یک می‌دانیم

وی با اشاره به ویژگی خاص منطقه ۱۴ نسبت به سایر مناطق شهر، اظهار کرد: ترکیب جمعیتی این منطقه از قومیت‌ها و اتباع مختلف بوده، از این رو بسیار حائز اهمیت است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تمام افراد از هر قومی که در منطقه ۱۴ زندگی می کنند را به عنوان شهروندان درجه یک می‌دانیم و هر آنچه برای یک زندگی سالم از جمله ایجاد زیرساخت‌ها، امکانات اولیه، آب شرب همچنین محیط زیست سالم، ساخت و ساز اماکن ورزشی نیاز است را باید برای همه ایجاد کرد.

نوروزی تاکید کرد: می‌خواهیم به تمام ساکنان منطقه ۱۴ با نگاه یکسانی بنگریم و برابری شکلی ایجاد کنیم تا همه کسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، از تمام موهبت‌های شهری استفاده کنند؛ این یک نگاه انسانی به بشر است و باید محقق شود.

همه به صورت یکسان از امکانات شهری بهره‌مند شوند

وی خاطرنشان کرد: مصوبات امروز ایجاد «تشکّل معتمدان محلی» و نگاهی برابر در این منطقه به لحاظ قومیت‌های مختلف است تا فردی بر فرد دیگر ترجیح داده نشود و همه به صورت یکسان از امکانات شهری بهره‌مند شوند.

بودجه ۶۴ میلیاردی منطقه و صرف هزینه یک هزار میلیاردی

نوروزی با بیان اینکه علی رغم بودجه ۶۴ میلیارد تومان منطقه ۱۴ در یکسال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: درصدد هستیم امکانات شهری همچون مترو که برای احداث هر کیلومتر آن ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود را در دارک، زینبیه، عمان‌سامانی و ... نیز ایجاد کنیم تا مردم این منطقه بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند.

وی گفت: باوجود اینکه می‌توانستیم ۱۰ درصد بودجه ساخت مترو را در مرکز شهر هزینه و آنچنان تبلیغ کنیم که برای همه بدرخشد، اما به اقدامات بنیادین فکر کردیم تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خط دو مترو با شیوه جدید و البته هزینه‌های بیشتر در حال احداث است، افزود: برای احداث خط یک مترو شهروندان ساکن در خیابان چهارباغ بالا ۱۷ سال گرفتار تنگناها بودند و مسیر سه دقیقه‌ای را ۳۰ دقیقه طی می‌کردند، اما با استفاده از شیوه‌های نوین در احداث خط دو مترو یک شهر زیر شهر با سرعت خوبی در حال احداث است تا برابری واقعی یعنی عدالت اتفاق افتد.

وی تاکید کرد: راه تحقق عدالت، ایجاد برابری واقعی بوده که این اقدام در حال انجام است.

درصدد تغییر منطقه زینبیه هستیم

نوروزی با اشاره به رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان گفت: از مجاورت کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی و از بزرگراه اردستانی تا بلوار فرزانگان هزینه بسیار سنگینی تحمیل شده تا آبادانی در منطقه ۱۴ نیز رقم بخورد.

وی با بیان اینکه درصدد ایجاد تحول در منطقه زینبیه هستیم، تاکید کرد: امکانات همچون ورزشگاه، سینما و کانون‌های فرهنگی را به این منطقه خواهیم آورد.

شهردار اصفهان گفت: آمده‌ایم تا در منطقه ۱۴ عدالت واقعی تحقق پیدا کند، برای این مهم باید عدالت فضایی ایجاد و سطح شهر را از آنچه مورد نیاز مردم است، بهره‌مند کرد.

وی خاطرنشان کرد: پهنه های صحرانی باتان و سودان که سالها بدون طرح، بلاتکلیف مانده بود خوشبختانه هفته گذشته طرح های تعریف شده برای آنها در کمیسیون ماده پنج تصویب شد و این اتفاق به معنای انجام کار بزرگ و انتقال یک حرکت عمرانی در منطقه ۱۴ به شمار می‌رود.

نوروزی با بیان اینکه توجه به راه‌های سودان و باتان مثل بزرگراه‌های شهر باید در دستورکار معاونت عمران شهری قرار گیرد؛ افزود: در فرایند اصلاح طرح تفصیلی نیز باید معاونت شهرسازی و معماری به منطقه ۱۴ توجه ویژه داشته باشد، همچنین معاونت مالی و اقتصادی شهرداری نیز باید در بودجه سال آینده باتان، سودان و زینبیه را به طور ویژه در نظر بگیرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تمیزی و سرسبزی در منطقه ۱۴ همچون سایر مناطق شهر اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این منطقه یک ایستگاه آتش نشانی در حال احداث و عملیات انتقال پساب به طول ۱۳ کیلومتر برای آبیاری فضای سبز منطقه در دست اقدام است.

کاهش حوادث رانندگی با احداث جاده فرزانگان

شهردار اصفهان با بیان اینکه جاده فرزانگان از بهمن‌ماه سال‌جاری در اختیار شهروندان قرار می گیرد، گفت: آنچه امروز در منطقه ۱۴ دارای اهمیت است، مباحث حمل ونقلی و ترافیکی آن بوده که با احداث و بهره‌برداری از جاده فرزانگان شاهد هیچ حادثه تلخ رانندگی نخواهیم بود.نوروزی تاکید کرد: آسفالت خیابان بعثت نیز هر چند در بودجه منطقه قرار نگرفته، اما به دلیل اعلام نارضایتی شهروندان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به احداث سومین میدان بزرگ شهری اصفهان در منطقه ۱۴، افزود: مردم این منطقه ۳۸ سال است که منتظر احداث میدان بزرگ شهری هستند و البته باید بدانند که در این دوره مدیریت شهری، چند مرتبه در مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی مراجعه و تاکید کردیم همانگونه که برای شاه‌چراغ، حرم امام‌رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم شاه عبدالعظیم بودجه‌ای تعلق گرفت، باید برای زینبیه نیز بودجه در نظر گرفته شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه درصدد دریافت ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث سومین میدان بزرگ شهری هستیم، اظهار کرد: امیدواریم آبادانی مورد نیاز این منطقه در تهران نیز احساس و مسایل رفع شود که اگر این اتفاق نیفتند ۳۸ سال انتظار شهروندان بازهم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با تمام وجود به دنبال رفع مشکل میدان بزرگ شهری در منطقه ۱۴ هستیم، البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید در این راستا کمک و همراهی کنند؛ تلاش می‌کنیم با مشارکت دیگران و جذب سرمایه‌گذار این اقدام را انجام دهیم.

نوروزی افزود: سومین میدان بزرگ شهری با جذب اعتبار مناسب می‌تواند احداث و به محلی برای گردشگری مذهبی در اصفهان تبدیل شود.

زینبیه از محله‌های محرک توسعه برای آینده شهر اصفهان

وی از زینبیه به عنوان یکی از محله‌های محرک توسعه برای آینده شهر اصفهان یاد کرد و گفت: این منطقه یکی از بهترین مناطق و پنجمین قطب زیارتی کشور خواهد شد، زیرا اصفهان سرمایه‌های بزرگی در خود جای داده است.

شهردار اصفهان با اشاره به کمک‌های شهرداری به مساجد گفت: با بررسی آمارها کمک‌های شهرداری به مساجد مشخص خواهد شد که در این راستا چه اقدامات خوبی انجام شده است زیرا معتقدیم باید به مساجد رسیدگی کرد تا کمتر با آسیب‌های اجتماعی روبه رو باشیم.

نوروزی تاکید کرد: باید در مساجد اقداماتی برای جذب جوانان انجام شود که البته این وظیفه‌ای بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محله حصه، تصریح کرد: امسال در محله حصه چند اقدام اساسی انجام شد که از جمله آنها می‌توان به رفع مشکل روشنایی، احداث فاضلاب و انجام آسفالت معابر اشاره کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در منطقه ۱۴ دو ورزشگاه در حال احداث است، افزود: اداره ورزشگاه هزینه دارد، ضمن اینکه برای ارایه تسهیلات به شهروندان جهت استفاده از ورزشگاه‌ها باید چاره‌اندیشی کرد.

احداث مرکزی برای کارتن‌خواب‌های شهر

وی با اشاره به مشکل وجود افراد کارتن‌خواب در بعضی از نقاط منطقه ۱۴، اظهار کرد: کارتن‌خواب‌ها معضلی بزرگ برای اصفهان است، از این رو در مجاورت پارک فدک زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع برای احداث مرکزی اختصاص یافته تا کارتن خواب‌ها به آن انتقال و توانمند شوند، البته این اقدام جزو ظایف شهرداری نیست بلکه بر عهده بهزیستی است.

نوروزی تصریح کرد: برای احداث مرکز ویژه افراد کارتن‌خواب  که در حال حاضر مراحل سفت‌کاری آن به اتمام رسیده و وارد مرحله نازک‌کاری شده است، از تامین زمین تا تاسیسات و راه‌اندازی ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه ورزشگاه‌های رستم و سهراب در منطقه ۱۴ تا پایان سال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: باید ورزشکاران ورزشگاه‌ها را رونق ببخشند تا جوانان بیش از پیش از آن استقبال کنند.

کد خبر 400221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.