تحریم‌ها می‌توانند فرصتی برای همکاری‌های ایران و گرجستان ایجاد کنند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تاکید کرد: این تحریم‌ها در عین حال می‌توانند فرصت‌های جدیدی را برای همکاری‌های ایران و گرجستان ایجاد کنند.

به گزارش ایمنا، الکساندر خوتیسیاشویلی معاون وزیر امور خارجه گرجستان که برای شرکت در سومین دور مشورت‌های سیاسی دوجانبه ایران و گرجستان به تهران سفر کرده است، روز یکشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار کرد.

سید عباس عراقچی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های وسیع دو کشور در سال‌های گذشته، مزیت‌های تزانزیتی گرجستان در زمینه انرژی و  کالا را ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری فیمابین دانست.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: این تحریم‌ها در عین حال می توانند فرصت‌های جدیدی برای همکاری های دوجانبه ایجاد کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روابط ایران با همسایگان خود در منطقه از جمله با گرجستان از عوامل خارجی تاثیر نمی‌پذیرد، بر لزوم توسعه مستقل مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

عراقچی با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از ایرانیان در گرجستان بر لزوم رفع مشکلات کنسولی و همچنین امضای سریعتر اسناد قضایی بین دوکشور تاکید و اظهار امیدواری کرد: امکان انتقال زندانیان و محکومان دو کشور به زودی فراهم شود.

همچنین در این دیدار خوتیسیاشویلی با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور، بر آمادگی و علاقه تفلیس برای توسعه همه جانبه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

دو طرف در این دور از مذاکرات همچنین در خصوص برجام و مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات در خلیج فارس و آبخازیا تبادل نظر کردند.

معاون وزیر امور خارجه گرجستان روز گذشته با سفر به اصفهان، از مراکز دیدنی آن شهر نیز بازدید کرد.

کد خبر 400201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.