زاینده رود برای دومین بار به سمت گاوخونی روانه شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: جریان زاینده رود از بامداد شنبه شانزدهم آذرماه برای دومین بار در پاییز امسال به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شده است.

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اتمام توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های آبشار و رودشتین برای کشت پاییز اظهار کرد: از ساعت چهار بامداد روز شنبه ۱۶ آذرماه آب جاری در رودخانه زاینده رود از سد رودشتین با حجم ۱۲ مترمکعب در ثانیه به سمت تالاب گاوخونی روانه شده است.

وی با بیان اینکه توزیع آب برای کشت پاییزه دوم کشاورزان اصفهان از اواخر اسفندماه خواهد بود، افزود: رهاسازی حداقلی آب به سمت تالاب گاوخونی به احتمال قوی تدوام جریان آب به سمت تالاب گاوخونی متعاقبا اعلام می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه تامین حقابه زیست محیطی و نگرانی از تالاب گاوخونی یکی از مهمترین دغدغه های این سازمان است، تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای برای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی گفت: ذخیره کنونی سد زاینده رود ۳۰۵ میلیون مترمکعب ورودی به آن ۲۸ مترمکعب و خروجی از آن ۱۵ مترمکعب در ثانیه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این دومین بار در پاییز امسال است که به منظور تامین بخشی از حقابه تالاب بین المللی گاوخونی، زاینده رود به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی می شود.

۱۱ مهرماه امسال نیز پس از توقف توزیع آب برای کشت تابستانه، جریان زاینده رود از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی روانه شد و در مدت ۳۹ روز حدود ۱۱ میلیون و چهارصد هزار مترمکعب آب وارد تالاب بین المللی گاوخونی شد.

کد خبر 400188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.