رییس اتحادیه جهانی متعهد به برگزاری جام‌جهانی کشتی فرنگی در تهران شد

رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه انتشار خبر لغو جام جهانی کشتی فرنگی صحت ندارد، گفت: رییس اتحادیه جهانی کشتی متعهد شده بعد از هماهنگی‌های لازم این مسابقات در تهران برگزار شود.

به گزارش ایمنا، «سید رضا صالحی امیری» در جمع خبرنگاران درباره برگزار شدن مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی اظهار کرد: اتحادیه جهانی کشتی با انصراف کشورهای ژاپن، گرجستان و مجارستان این مسابقات را به زمان دیگری منتقل کرد. این مسابقات لغو نشده و انتشار خبر لغو آن واقعیت ندارد بلکه زمان این رقابت‌ها تغییر کرد.

وی ادامه داد: با هماهنگی اتحادیه جهانی کشتی زمانی را برای برگزاری این مسابقات در تهران تعیین کرده و نامه‌ای به رییس اتحادیه جهانی نوشتیم. در این نامه توضیح دادیم که در ایران امنیت کامل وجود دارد و هیچ مشکلی برای برگزاری هیچ رویدادی در کشور نیست. تضمین‌های لازم داده شد و رییس اتحادیه جهانی متعهد شد که بعد از هماهنگی‌های لازم این رویداد در تهران برگزار شود.

صالحی امیری دربار بودجه ۱۲۷ میلیاردی وزارت ورزش که در لایحه پیشنهادی بودجه آمده است، عنوان کرد: ۱۳۹۹، سال المپیک ایران است که هزینه‌های حمایت از تیم‌های ملی، برگزاری اردوها و اعزام آنان حدود ۲ میلیون دلار هزینه خواهد بود. بحث اسکان، حمل و نقل و پاداش‌های سکوی قهرمانی ورزشکاران نیز جزئی از هزینه‌های سال آینده محسوب می‌شود.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: در جلساتی با «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه و معاونان وی، جهت‌گیری دولت برای این بودجه مثبت است البته شرایط کشور را درک می‌کنیم. نباید انتظارات خارج از توان دولت را مطرح سازیم. دولت تاکنون ۸۰ درصد بودجه ورزش را تخصیص داده و سال بعد حمایت حداکثری را از ورزشکاران ایران خواهد داشت تا آن‌گونه که در شان ایران است، ورزشکاران در بازی های المپیک ۲۰۲۰ شرکت کنند.

وی درخصوص حضور تیم فوتبال امید در المپیک عنوان کرد: همواره جلسات مشترکی با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این خصوص برگزار می‌کنیم و به حمایت از تیم امید می‌پردازیم تا بعد از ۴۴ سال آرزوی ملت برای حضور فوتبالیست‌ها در بازی‌های المپیک تحقق یابد. وظیفه کمیته ملی المپیک حمایت مالی و معنوی است و انتظار داریم تا فدراسیون فوتبال حمایت‌های فنی قوی‌تری از تیم ها داشته باشد. امیدوارم از این شرایط سخت عبور کنیم و کام ملت شیرین شود.

صالحی امیری درباره بودجه اعطایی به فدراسیون‌های ورزشی در سال ۹۹ نیز یادآور شد: در مجموع ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فدراسیون‌ها کمک مستقیم می‌کنیم. پنج میلیارد تومان به فدراسیون‌های المپیکی خارج از سقف مصوبه آنان کمک می‌کنیم. تاکنون ۹۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها را تخصیص داده‌ایم و در روزهای آتی نیز این امر ادامه خواهد یافت. کمک‌های ویژه‌ای برای رشته‌های المپیکی داریم.

کد خبر 400182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.