کانتینرهای بازیافتی ساختمان اداری شد

دیوید ماخ، مجسمه ساز مشهور اسکاتلندی، با استفاده از کانتینرهای بازیافتی کشتی‌ها سازه‌ای شگفت‌انگیز احداث کرد که کاربری‌های اداری و تفریحی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازه جدید که Mach ۱ (ماخ ۱) نام گرفت ساختمانی مجسمه مانند و بسیار بزرگ است که در غرب ادینبرگ، پایتخت و دومین شهر بزرگ اسکاتلند، واقع شده است. دیوید ماخ برای احداث این سازه شگفت‌انگیز از ۳۰ کانتینر کشتی بازیافتی بهره برد و ساختمانی بنا کرد که چشم تمام بازدیدکنندگان را به خود خیره نگه می‌دارد.

ساختمان Mach ۱ که در فضایی به بزرگی ۱۷۴ هزار متر مربع بنا شده است علاوه بر دفاتر اداری یک میدان عمومی جدید، مکان‌هایی برای گذراندن اوقات فراغت، باشگاه‌های ورزشی و فروشگاه‌های خرده فروشی متعدد و چندین رستوران را دربر گرفته است.

دیوید ماخ در حین پیاده‌سازی طرح خود تصمیم گرفت چشم‌اندازی زیبا در ساختمان Mach ۱ ایجاد کند و در نتیجه این سازه را همانند یک مجسمه طراحی کرد. ساختمان جدید علاوه بر کاربرد چندگانه خود، یک اثر هنری شگفت‌انگیز به شمار می‌رود که بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

هدف دیوید ماخ برای استفاده دوباره از کانتینرهای کشتی‌ها برای احداث ساختمان چند منظوره Mach ۱، فراخواندن معماران سراسر جهان به بهره گیری از مواد بازیافتی برای ایجاد سازه‌های پایدار و کاربرد خلاقیت در معماری بود. از نظر این معمار مشهور ایجاد سازه‌های پایدار باید در اولویت برنامه‌های معماران و طراحان سراسر جهان قرار گیرد و مواد بازیافتی می‌تواند این افراد را در رسیدن به این هدف بزرگ یاری کند.

ساختمان چند منظوره Mach ۱ میزبان دفاتر بازاریابی متعدد، فضایی برای اجرای نمایش‌ها، یک گالری هنری بزرگ، یک قهوه‌خانه دنج و فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای مهم در تمام طول سال است. فضای داخلی این ساختمان بسیار انعطاف پذیر است و قابلیت تغییر برای برگزاری مراسمات و رویدادهای مختلف را دارد.

جالب است بدانید که دیوید ماخ در احداث ساختمان مجسمه مانند Mach ۱ از قواعد معماری مرسوم پیروی نکرده است و کانتینرهای بازیافتی را بدون هیچ نظم خاصی، در جهت‌های مختلف و نامشخص قرار داده است و به همین علت نوعی ساختار شکنی در هنر معماری محسوب می‌شود. بنابراین سازه حاصل همانند مجسمه‌ای شگفت‌انگیز، چشم اندازی زیبا و در عین حال عجیب را در غرب پایتخت کشور اسکاتلند به وجود آورده است که کاربری‌های اجتماعی و اقتصادی نیز به همراه دارد.

کد خبر 400168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.