کمک ۶۳۰ میلیونی شهرداری برای سرویس مدارس استثنائی/احتمال رایگان شدن کرایه

با موافقت شورای شهر، شهرداری اصفهان ۶۳۰ میلیون تومان برای سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنائی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه کمک هزینه برای سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنائی در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار اصفهان با ارسال این لایحه بابت افزایش ۲۰ درصد نرخ کرایه حمل‌ونقل داشن‌آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به اضافه ۱۰ درصد افزایش کرایه حمل‌ونقل دانش‌آموزان استثنائی به منظور کمک به خانواده‌ این دانش‌آموزان و جلوگیری از افزایش کرایه‌ها در سال جاری درخواست کرده بود مبلغ ۶۳۰ میلیون تومان از طریق سازمان تاکسیرانی با هماهنگی آموزش‌وپرورش استثنائی به شرکت‌های کارگزار پرداخت شود.

با نظر کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای شهر قبل از ارائه لایحه در صحن علنی، کارگروهی برای روش پرداخت این مبلغ تشکیل شد؛ در این جلسه رئیس و کارشناس آموزش‌وپرورش استثنایی و نماینده‌ای از مدیران مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، سازمان تاکسیرانی و شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی حضور داشته و بر این موضوع صحه گذاشتند که این مبلغ ابتدا به حساب سازمان تاکسیرانی واریز و پس از تصویب به حساب شرکت‌های حمل‌ونقل واریز شود.

از میان دو هزار و ۴۹ دانش‌آموز استثنائی شهر اصفهان، هزار و ۴۰۰ نفر از سرویس برای رفت و آمد به مدرسه استفاده می‌کنند که با نظر چند تن از اعضای شورا قرار شد در بودجه سال آینده ساز و کار رایگان کردن هزینه سرویس آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

هزینه کل سرویس مدارس این دانش‌آموزان، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است؛ علیرضا نصراصفهانی رئیس شورای شهر از آموزش‌وپرورش استثنائی درخواست کرد برای آنکه شورا علاوه بر رایگان کردن سرویس این مدارس در سال آینده، بتواند درخصوص هدیه کمک هزینه به دانش‌آموزان استثنائی تصمیم‌گیری مناسب‌تری داشته باشد، گزارش مبسوطی درباره کسانی که از سرویس استفاده نمی‌کنند ارائه دهد تا مشخص شود این موضوع به دلیل عدم تمکن بوده یا امر دیگری است.

در نهایت شورای شهر با ۱۲ رای موافق به این لایحه رای مثبت داد.

کد خبر 400136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.