آبگیری مادی رهنان (سهم) بعد از ۱۶ سال

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: بعد از ۱۶ سال بنا به تاکید شهردار، مادی رهنان (سهم) آبگیری شد.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیرو تاکید شهردار، طرح احیای مادی‌های منطقه ناژوان در دستور کار قرار گرفت و لایروبی و آبگیری مادی‌های جلفا، قمیش، تیران، جوی، مادی عبداله خان، ‌ فدن، جوی شاه، حاجی و فرشادی به طور کامل انجام شد.

وی گفت: علاوه بر آبگیری مادی سهم با انجام حدود چهار هزار متر مکعب خاکبرداری از سطح انهار، ‌۹ مادی منطقه ناژوان نیز احیا شد. 

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: در اوایل پاییز نیز مادی شایج با همکاری سازمان آب منطقه‌ای و کشاورزان منطقه پس از حدود ۲۰ سال آب در آن جاری شد.

وی گفت: لایروبی و احیای سردهانه مادی دستگرد، لایروبی کف و رفع گرفتگی دهانه پل های مادی جوی شاه و اصلاح سردهانه و احداث دستک مادی فرشادی انجام شد و آبگیری مادی‌ها صورت گرفت.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به نقش هویتی فضای سبز شهر اصفهان گفت: فضای سبز حاشیه مادی‌ها موجب زیبایی و لطافت فضای شهر و همچنین آرامش روحی شهروندان را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: سامان دهی، مرمت و ساماندهی مادی‌ها می‌تواند آنها را به عنوان یک شبکه جمع آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی مطرح کند، لذا ایجاد پل‌های جدید و بازسازی پل‌های قدیمی و تخریب پل‌های خطر آفرین و فرسوده نیز در دستور کار قرار گرفت و تا کنون بسیاری از این موارد انجام شده است.

کد خبر 400118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.