سرویس‌های مدارس بدون معاینه فنی مجوز فعالیت ندارند

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز گفت: فعالیت خودروهای سرویس مدارس بدون اخذ گواهی معاینه فنی از مراکز معتبر امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایمنا، مسعود حسن‌شاهی با اشاره به ضرورت و اهمیت ایمنی سرویس‌های مدارس، اظهار کرد: از ابتدای کار صدور مجوز صلاحیت سرویس‌های مدارس اخذ و اصالت گواهی معاینه فنی در فرایند صدور مجوزها دیده شده بود.

حسن‌شاهی اضافه کرد: خودروهای دوگانه‌سوز نیز جهت ایمنی بیشتر باید گواهی تست سیستم‌های سوخت‌رسان گازی پیش از اخذ گواهی معاینه فنی دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز تصریح کرد: ارتقاء سطح ایمنی خدمات حمل‌ونقل همگانی از جمله رسالت سازمان است که در این خصوص علاوه بر بازرسان و ناظران سازمان، تمام شرکت‌های حمل‌ونقل متولی سرویس مدارس و مدیران اجرایی تحت نظارت سازمان آموزش و پرورش نیز در طول ارائه خدمات موظف به کنترل کمی و کیفی خودروها هستند.

وی ادامه داد: مسئولیت هرگونه حوادث مربوط به نبود ایمنی و استانداردهای لازم در سیستم گازسوز خودرو بر عهده رانندگان است، از این‌رو تاکید می‌شود فرایند گازسوز کردن خودروها را حتما در مراکز مجاز و دارای گواهی استاندارد انجام دهند و گواهی و بیمه‌نامه آزمون سیستم سوخت‌رسانی گاز خودرو را از مراکز مجاز دریافت کنند.

کد خبر 400105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.