امیدوارم مردم تا پایان انتخابات، صحنه را ترک نکنند

نماینده ادوار گذشته مجلس گفت: امیدوارم روند انتخابات به خوبی طی شده و مردم تا آخر در صحنه بمانند.

به گزارش ایمنا، ابراهیم اصغرزاده در جمع خبرنگاران گفت: فضای بی اعتمادی نسبت به دستگاه‌های انتخابی در کشور به خصوص نسبت به نتیجه انتخابات بسیار بالا رفته و مردم باور ندارند که شرکت در انتخابات بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اگر بخش انتخابی از سوی مردم تضعیف شود، به ضرر همه مردم خواهد بود. برای تقویت این بخش باید انتخابات معنادار شود و صندوق رای دارای معنای باشد و شرکت مردم در انتخابات هم به گونه‌ای باشد که احساس کنند روی زندگی آن‌ها تاثیر گذار است. اصلاح طلب‌ها راهی جز ادامه توجه به صندوق رای و انتخابات ندارند. یعنی به لحاظ سیاسی اصلاح طلب‌ها برخلاف اصولگرایان شرکت در انتخابات را مناسکی نمی‌دانند.

نماینده ادوار گذشته مجلس تصریح کرد: بنده هم تصمیم گرفتم در انتخابات شرکت کنم و امیدوارم شرایطی پیش آید که انتخابات معنادار شود و مردم مجبور نشوند زود صحنه را ترک کنند و تا پایان انتخابات باقی بمانند. اکنون هم با وضعیت متزلزلی ما در این دوره از انتخابات شرکت کرده ایم، یعنی بدون این که احساس کنیم شرایط تغییر خواهد کرد یا نه. اما امیدواریم که این شرایط تغییر کند.

اصغرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مردم به پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد یا خیر گفت: همه ما قبول داریم که فضا عمومی و عرصه سیاسی دچار مشکلاتی شده است یعنی سیاست اساساً دچار مشکل شده و به نوعی شاهد سیاست زدگی هستیم و مردم اعتمادشان را به سیاستمداران و نهادهای سیاسی از دست داده‌اند. این نکته خوبی نیست و اگر اصلاح طلبان بتواند دلیل شرکت در انتخابات و صدای بخش‌هایی از جامعه باشند که معترض‌اند و به آنها قول دهند که می‌توانند مجلسی تشکیل دهند که مطالبات عمومی را پیگیری کنند و علاقه آن‌ها را به سیاست دوباره جلب خواهند کرد که این به نفع کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد مجلس کنونی را چطور ارزیابی می‌کنید اظهار کرد: عملکرد مجلس تحت تاثیر فشارهایی است به آن وارد می‌شود، متاسفانه بخشی از اختیارات آن را به عنوان تنها نهاد انحصاری تقنینی کشور تقسیم کرده و به نهادهای دیگر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی و نهادهایی مانند شورای عالی فضای مجازی حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام داده‌اند. دو وظیفه اصلی مجلس که تقنین و نظارت است، اگر ضعیف شود به ضرر کل کشور است.

نماینده ادوار گذشته مجلس گفت: در قضیه سوخت دیدید که مجلس دور زده شد و بی و درجریان نبود. مجلس نهادی برخواسته از آرمان‌های انقلاب است و نمی‌توان نسبت به انتخابات صندوق رای بی‌توجه بود. زمانی در بدترین شرایط جنگی رهبر فقیه انقلاب اجازه ندادند حتی انتخابات یک روز عقب بیافتد. این نشان می‌دهد که جوهر و ذات جمهوری اسلامی به مجلس وابسته است. هیچ حکومتی نمی‌تواند بگوید من بدون رای و نظر مردم می‌توانم کشور را اداره کنم به خصوص در قانون اساسی که تصمیم‌گیری مبتنی بر رای مردم است. شرکت در انتخابات برای کشور حیاتی است و به عقیده تعداد من افرادی که قهر هستند یا پای صندوق رای نمی‌آیند آنقدر نیست که مشروعیت زدایی کنند.

اصغرزاده بیان کرد: به نظر من در انتخابات مجلس شهرستان‌ها، اقوام و گروه‌های مختلف حضور خواهند یافت چراکه این مشارکت سازوکار انتخابات در سطح ملی را فراهم می‌کند. چه بهتر که در این انتخابات مردم بتوانند حرف‌ها را بیان کرده و سخنگوهای خود را برای تصدی صندلی‌های مجلس انتخاب کنند.

وی درباره شفافیت مالی و آرا نمایندگان گفت: قطعاً با این موضوع چه در مورد مجلس و چه شورای نگهبان و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق هستم، همه نهادهای تصمیم‌گیر به نظر من باید تصمیمات خود را به صورت شفاف در دسترس افکار عمومی قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 400104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.