رژیم غذایی جدید برای مبتلایان به دیابت

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد مصرف سه وعده غذایی در طول روز به بهبود شرایط افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پزشکان معمولا برای بیماران مبتلا به دیابت داروهایی تجویز می‌کنند که سطح قند خون آن‌ها را کنترل می‌کند. بسیاری از متخصصان باور دارند که بهترین روش برای بهبود مبتلایان به دیابت نوع دوم، خوردن وعده‌های غذایی بیشتر با حجم کمتر در طول روز است؛ آن‌ها معمولا مصرف ۶ وعده غذایی در روز را به بیماران پیشنهاد می‌دهند، اما این روش باعث به وجود آمدن چرخه معیوب می‌شود. در نتیجه بیماران به درمان فشرده‌تری نیاز خواهند داشت.

گروهی از محققان به منظور بررسی تعداد وعده‌های غذایی موثر برای بهبود شرایط مبتلایان به دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۸ فرد مبتلا به دیابت نوع دوم را به دو گروه تقسیم کردند؛ گروه اول روزانه ۶ وعده غذایی و گروه دوم سه وعده غذایی مصرف کردند. از افراد گروه دوم خواسته شد وعده‌های غذایی را مطابق با تمایلات طبیعی بدن خود مصرف کنند. وعده صبحانه این افراد شامل نان، میوه و شیرینی، وعده ناهار غذای کامل و وعده شام، غذای سبک بود.

پژوهشگران معیارهایی شامل وزن، قند خون، اشتها و ژن ساعت بیولوژیک بدن شرکت‌کنندگان  را در ابتدا و انتهای مطالعه ارزیابی کردند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افرادی که در طول روز ۶ وعده غذایی مصرف کردند، کاهش وزن نداشته و کنترل قند خون آن‌ها نیز بهبود پیدا نکرد، اما کسانی که در طول روز سه وعده غذایی مصرف کردند هم کاهش وزن داشتند و هم سطح قند خون آن‌ها بهبود یافت. همچنین نیاز این افراد به مصرف داروهای تجویز شده برای درمان دیابت کاهش یافت.

به گفته محققان، مصرف سه وعده غذایی در طول روز بیان ژن‌های ساعت بیولوژیکی بدن را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین پیروی‌کردن از این نوع رژیم غذایی نه تنها به بهبود دیابت کمک می‌کند، بلکه مانع بروز مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود.

کد خبر 400103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.