برای خرید اتوبوس تحریم‌ها را دور بزنید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز از مصادیق مجاز خرید کالای خارجی، خرید اتوبوس است و می‌توان با دور زدن تحریم‌ها اقدام به خریدن آن کرد

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های فرسوده در شان مردم اصفهان نیست، اظهار کرد: شهردار اصفهان در یکی از جلسات اخیر شورای شهر اعلام کرد که ما امروز منابع مالی در اختیار داریم ولی اتوبوسی در کشور وجود ندارد که خریداری کنیم.

وی افزود: امروز از مصادیق مجاز خرید کالای خارجی خرید اتوبوس است و می‌توان با دور زدن تحریم‌ها اقدام به خریدن آن کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نقش و اهمیت تامین اتوبوس در حفظ سلامتی مردم کمتر از دارو نیست، تصریح کرد: مطالبه سهم دولت در تامین اتوبوس‌های شهر از طرف شهرداری اصفهان بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: از اقدامات و زحمات بی شائبه مدیریت پیشین حمل‌ونقل شهرداری اصفهان تقدیر و تشکر می‌کنم. سپردن مسئولیت به وی در سه دوره مدیریت شهری نشان از تعامل والایش با مدیران داشت.

امینی ادامه داد: صلواتی جوانی پاکدست و مودب به آداب اسلامی بود و اقدامات بی‌نظیری در دوران مدیریت خود انجام داد که یکی از دلایل ایجاد نظم در حمل‌ونقل عمومی و هماهنگی با پلیس راهور بود؛ امیدوارم مدیریت جدید با حمایتی که از وی خواهد شد در این حوزه مهم موفق باشد.

وی با اشاره به سفر ریاست قوه قضاییه به اصفهان و دیدار با اقشار مختلف، خاطرنشان کرد: حضور جدی ایشان در شرایط کنونی کشور باعث اعتماد به کل حاکمیت می‌شود زیرا مردم همه دستگاه‌ها را جزء حاکمیت می‌دانند و خطوط سیاسی مانع از لزوم انجام وظیفه افراد مختلف در مسئولیت خود نخواهد شد.

تهدید سلامتی و امنیت مردم اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سلامتی و امنیت دو نعمت ناشناخته‌ هستند، گفت: این دو نعمت در اغتشاشات اخیر به شدت با تهدید مواجه شد؛ عده‌ای به قصد اخلال در نظام با رویای براندازی دست به ایجاد ناآرامی زدند که این رویا به کابوس تبدیل شد و حضور مردم همیشه در صحنه اصفهان نیز این توطئه را خنثی کرد.

وی افزود: لازم است در این موضوع مزدوران به اشد مجازات محاکمه شده و صف فریب‌خوردگانی که ناراحتی آنان حاصل بیکاری و مشکلات معیشتی بوده و اغفال شده‌اند از این افراد جدا شده و با آن‌ها با رافت اسلامی برخورد شود.

امینی با اشاره به اینکه عواقب ناشی از آلودگی هوا نسل‌های ما را تهدید خواهد کرد، ادامه داد: میزان آلودگی هوا در این چند روز بی سابقه بود و باعث شد چندین روز مدارس تعطیل شود.

وی اضافه کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا در دوره گذشته مدیریت استان و با مشارکت بخش های مختلف اجرائی در استان و شهر اصفهان آغاز شد که شهرداری هم نقش عمده و موثری در آن داشت و اجرای موارد آن یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نوع برخوردها با مولدین آلاینده باید نظام‌مند باشد، گفت: امیدوارم با توجه به شرایط بحرانی هوا در روزهای اخیر شاهد توجه ویژه به این امر از سوی برنامه ریزان و مدیریت کلان استان باشیم.

منابع مقابله با آلودگی هوا در بودجه دیده شود

وی اظهار کرد: فصل تنظیم بودجه فرا رسیده و نیاز است با توجه به وضعیت اسفبار آلودگی هوا در اصفهان و برخی شهرهای کشور، نگاه برنامه ریزان به اختصاص منابع لازم جهت مبارزه با این پدیده شوم زیست محیطی ویژه باشد تا در سال‌های آینده شاهد تکرار این روزهای سیاه برای اصفهان نباشیم.

امینی اضافه کرد: ایجاد پهنه‌های سبز در حاشیه شهر با استفاده از اراضی ملی خارج از محدوده شهر و بعضاً قطعات قابل تملک با کاربری فضای سبز در محدوده قانونی شهر با کاشت گونه‌های گیاهی کاربردی در اصلاح وضعیت محیط زیست و با رعایت الگوی آبیاری و در مناطق مختلف شهرداری می‌تواند در رفع بحران آلودگی هوا در فصل سرما موثر باشد.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ۱۸ آذرماه، سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی(ره) تصریح کرد: شورای عالی نقش موثری در اصلاح فرهنگ به ویژه فرهنگ اسلامی دارد؛ متاسفانه الفاظ بیگانه بی محابا در زبان فارسی وارد شده و همین امر سبب شد مقام معظم رهبری در دیدار سال ۹۰ خود با اعضای این شورا، بر حفظ ادبیات فارسی تاکید داشته باشند؛ از آن زمان اقدامات انجام شده در این زمینه اثر خوبی داشته و امید است مدیریت شهری و رسانه‌ها در این راه همچنان تلاش کنند.

کد خبر 400101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.