سرمایه‌گذاری، حلقه مفقوده درآمد شهرداری‌های کشور است

مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی شهرداری مشهد گفت: سرمایه‌گذاری، حلقه مفقوده درآمد شهرداری‌ها است در حالی که می توان به صراحت عنوان کرد که تحقق رشد و تعالی شهرداری ها منوط به حوزه سرمایه گذاری است.

یوسف پیروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به سیاست های کلان کشور، نوسانات نرخ ارز و نرخ تورم باید سود سرمایه را برای سرمایه گذار تضمین کرد. اگر بتوانیم فرآیندهایمان را به گونه ای طراحی کنیم که سود سرمایه گذار تضمین شود، قطعا در این حوزه توفیقات بسیاری حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تضمین سود سرمایه مطالبه مهم سرمایه‌گذار است، خاطرنشان کرد: امروز تمامی حوزه‌ها روی سرمایه گذار باز است و اگر بتوانیم سود سرمایه‌گذاری را در شهرداری مشهد تضمین کنیم، حلقه مفقوده سرمایه‌گذاری پیدا شده است.

مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد تصریح کرد: در سال‌های اخیر حوزه سرمایه گذاری به دلیل برخی مسائل دچار رکود شده بود اما با تلاش‌هایی که در شورای شهر پنجم صورت گرفت به شدت رشد پیدا کرده و سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف چون ساختمانی و فضای سبز صورت گرفته است.

شهرداری مشهد آینده روشنی خواهد داشت

پیروی با بیان اینکه با رویکردی که شهرداری مشهد با همراهی شورای پنجم در پیش گرفته قطعا عملکردش آینده روشنی خواهد داشت، یادآور شد: اگر ما بتوانیم از طریق بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سود سرمایه را برای سرمایه‌گذار تضمین کنیم، قطعا اطمینان خاطری برای او به وجود خواهد آمد.

مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداری مشهد باید برای حمایت از سرمایه‌گذاران اهتمام داشته باشد.

وی گفت: شهرداری مشهد با توجه به روند رو به رشدی که در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری دارد جایگاه ویژه‌ای در بخش بانکی در کشور دارد قطعا می تواند این فضا را ایجاد کند که سرمایه‌گذار با اطمینان خاطر بیشتری به حوزه سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند.

پیروی اظهارکرد: در حوزه سرمایه گذاری با چالش نوسانات نرخ ارز و نرخ تورم و قوانین دست و پاگیر مواجه هستیم؛ به عنوان مثال همان قوانین پیش پا افتاده‌ای که برای پروژه های بسیار کوچک استفاده می‌کنیم، برای پروژه‌های بزرگ نیز بکار می گیریم.

مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد تاکید کرد: رویکردها در حوزه سرمایه گذاری باید مثبت شود؛ معتقدم در حال حاضر کشور نیاز دارد رویکرد مثبتی به حوزه سرمایه گذاری داشته باشد زیرا نگاه های ریزبینانه در حوزه سرمایه‌گذاری می‌تواند مشکلات جدی را در این حوزه ایجاد کند.

کد خبر 400097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.