انعقاد تفاهمنامه ایجاد "صندوق زمین و مسکن" با شرکت‌های تامین سرمایه

مدیر تامین منابع مالی شهرداری مشهد از انعقاد تفاهمنامه ایجاد صندوق زمین و مسکن با شرکت‌های تامین سرمایه خبر داد.

سید محمد عنبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری زمین‌های خرد و کلان زیادی دارد، از این رو چند زمین به شرکت‌های تامین سرمایه معرفی شده که شرکت‌های ساختمانی زمین و مسکن تشکیل و وارد بورس شود تا مردم در خرید سهام این شرکت‌ها و در کار ساخت و ساز شهری سهیم باشند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی و اقتصاد شهری مشهد، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری موهبتی برای شهر مشهد بود، زیرا در آن پنل‌های تخصصی مختلفی برگزار شد که توانست در نحوه آشنایی سرمایه‌ گذاران با روش‌های نوین تامین مالی و چالش‌های سرمایه‌گذاری موثر واقع شود.

مدیر تامین منابع مالی شهرداری مشهد ادامه داد: در نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی و اقتصاد شهری مشهد متخصصان و صاحبنظرانی از حوزه بورس، فرابورس، شرکت‌های تامین سرمایه و بانک‌ها حضور داشتند و مشکلات سرمایه‌گذاران مطرح و برای آنها راهکار ارائه شد و برای مردم شفاف‌سازی لازم در پروژه‌های مشارکتی صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه در نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی و اقتصاد شهری مشهد سرمایه‌گذاران با روندهای سرمایه‌گذاری و شیوه‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی با شهرداری آشنا شدند، گفت: در واقع این نمایشگاه به مخاطبان این آگاهی را داد که از یکسو می‌توان با سرمایه‌گذاری خرد یا همان خرید اوراق مشارکت و سکوک در مدیریت شهری سهیم بود و از سوی دیگر با سرمایه‌گذاری کلان و از طریق دریافت پروانه و زمین از شهرداری، در مدیریت شهری سرمایه‌گذاری کرد.

عنبری با اشاره به اینکه مذاکرات بسیار خوبی در این نمایشگاه با بانک‌ها صورت گرفت و قرادادهای مطلوبی نیز در این حوزه منعقد شد، افزود: مدیران عامل بانک‌ها در این نمایشگاه قول مساعد دادند تا از تمامی ظرفیت‌ها در پویاسازی اقتصاد شهر مشهد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه با لیزینگ مذاکراتی انجام گرفت که بر این اساس تمامی سازمان‌ها اعم از خصوصی و عمومی می‌توانند از طریق لیزینگ کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند و در طولانی مدت بدهی  خود را با بانک‌ها تسویه کنند.

کد خبر 400085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.