برگ‌های پاییزی برخی معابر شهر جمع‌آوری نمی‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امسال برگ‌های پاییزی در برخی خیابان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز جمع‌آوری نمی‌شود تا مردم هنگام قدم‌زدن در آن‌ها، حال و هوای پاییز را بیشتر احساس کنند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این روزها ریزش برگ‌های زرد پاییزی نظر هر شهروندی را به خود جلب می‌کند و با توجه به نبود تنش‌های آبی امسال برگ‌ها بسیار زیبا زرد و رنگارنگ شده است.

وی تصریح کرد: در شهر اصفهان سه هزار و ۷۵۰ هکتار فضای سبز و بیش از سه میلیون اصله درخت و درختچه وجود دارد که بیش از دو هزار و ۳۰۰ تن برگ پاییزی از این درختان به زمین می‌ریزد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برگ‌ها توسط ۱۵۰۰ نفر از نیروهای فضای سبز جمع‌آوری و راهی حدود ۱۸ سیلوی مناطق ۱۵ گانه یا بخش‌های تحقیقاتی سازمان از جمله مراکز جروکان و محمودآباد می‌شود، گفت: برگ‌های جمع‌آوری شده درختان در این سیلوها در فرآیند فرآوری پس از ۹ ماه به «خاکبرگ» تبدیل و در باغچه‌های گل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برگ‌های پاییزی در خیابان چهارباغ خواجو، چهارباغ عباسی، جاده سلامت، ناژوان، بیشه روغنی، پارک مشتاق اول و دوم، بیشه حبیب و باغ گل‌ها جمع‌آوری نمی‌شود تا مردم هنگام قدم‌زدن در این معابر، حال و هوای پاییز را بیشتر احساس کنند.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه میزان جمع آوری برگ‌های پاییزی در شهر متفاوت بوده، اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان دی ماه دو هزار تن برگ در سیلوهای شهرداری جمع‌آوری شود از شهروندان درخواست کرد: در کنار برگ‌هایی که در پارک‌ها و کوچه‌ها جمع‌آوری می‌شود، زباله‌های خود را نریزند زیرا وارد شدن زباله به سیلوهای برگ، اثرات منفی به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به هرس سرشاخه‌های خشک درختان، گفت: چوب درختانی که بر اثر بیماری باید جمع‌آوری شود، تبدیل به ذغال خواهد شد، اما شاخه‌های خشک درختان سالم پس از هرس تبدیل به چیپس چوب شده و برای پوشش سطح خاک مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: عملیات بهبود کیفی بستر کاشت گیاهان با استفاده از کودهای آلی و شیمیایی از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز بشمار می‌رود.

کد خبر 400063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.