باغ‌های بانوان اصفهان ضابطه‌مند می‌شوند

طرح پیشنهادی "ضوابط و الزامات احداث، توسعه و اداره باغ های ویژه بانوان" در شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح پیشنهادی پنج نفر از اعضای شورای شهر در خصوص "ضوابط  و الزامات احداث، توسعه و اداره باغ های ویژه بانوان" در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

روشن در این خصوص با بیان اینکه زنان به فضایی ویژه برای ورزش، امنیت، توسعه روابط اجتماعی و ... نیاز دارند، اظهار کرد: باغ‌های بانوانی که در اصفهان وجود دارد مساحت، تجهیزات و فضای مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته از تعدادی از این باغ‌ها بازدید داشتیم و برخی از آنها حتی شرایط پارک عادی را هم ندارد و تنها دیواری دور زمینی کشیده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قرار است طرحی به شورا در خصوص توسعه باغ‌های بانوان و همچنین برنامه‌ریزی و تجهیز این پاتوق‌های اجتماعی ارائه شود، اضافه کرد: ایجاد پیست‌های دوومیدانی، دوچرخه سواری، استخر و ... در دستور کار توسعه باغ‌های بانوان است.

همچنین کوروش خسروی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در کنار باغ‌های بانوان اصلی در برخی از پارک‌های شهر نیز به صورت موقت فضایی برای بانوان ایجاد شود تا بتوانند در امنیت دورهمی‌هایی را داشته باشند، اظهار کرد: باید باغ‌های بانوان موقت شهر اصفهان پرتکرار شود.

همچنین مهدی مزروعی، سخنگوی شورای شهر اصفهان نیز در این بخش با بیان اینکه میزانی از بودجه با توجه به فصل بودجه ریزی برای تجهیز و توسعه باغ‌های بانوان تخصیص یابد.

همچنین کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار تهیه آماری از میزان استقبال از باغ‌های بانوان شد و گفت: همه باغ‌های بانوان فعلی شهر اصفهان در حاشبه شهر هستند و در دسترس نیستند.

وی ادامه داد: ضروری است حتی اگر هزینه‌های بیشتری هم به شهر تحمیل می‌شود این باغ‌ها در مناطق پرتراکم و مرکزی شهر راه‌اندازی شود.

همچنین شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه تفاوت عمده‌ای بین باغ و پارک وجود دارد، اظهار کرد: باید در این زمینه سطح بندی داشته باشیم و با ویژگی‌های خاص، باغ‌های بانوان را راه‌اندازی کنیم.

گفتنی است این طرح پیشنهادی با ۱۲ رای موافق اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

کد خبر 400051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.